DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Öt indok, hogy miért jó az idei F1-es szezon

Az elmúlt idényekhez képest talán kevesebb okunk van a fanyalgásra az idei F1-es szezonnal kapcsolatban - van izgalom, van érdekesség. Összeszedtünk néhány dolgot, amiért érdemes nézni.

Az elmúlt két idényt még távolról sem lehetett izgalmasnak nevezni, tavaly Lewis Hamilton egy lépéssel a mezőny előtt járt, 2014-ben pedig csak az volt a kérdés, hogy ő vagy Nico Rosberg húzza-e be a címet - mindenki más kilométerekre volt a két Mercedestől. Ez az idény azonban más, még akkor is, ha továbbra is a németek két pilótája harcol a címért. Hogy miért? Íme:

1. Van egy olyan újonc csapatunk, amely remekel, de legalábbis azonnal helyet követel magának a középmezőnyben. A Haast lehet kritizálni a módszereiért, de az tény, hogy jött, látott és ha nem is győzött, de nem égett le - az első futamoktól kezdve ott van a 6-12. helyek környékén és reális esélye van a pontszerzésre. Ez mindenképpen jót tesz a Formula-1-nek.

2. Visszatért a Red Bull. Ugyan 2014-ben nyert futamokat a korában évekig uralkodó istálló, akkor sem volt esélye a Mercedes ellen, tavaly pedig a Ferrari és a Williams is messze előtte járt. Idén kisebb meglepetésre újra ott vannak az élmezőnyben, nyertek futamot, egy másik pedig csak az elrontott boxkiállás miatt csúszott ki a kezükből - ugyan az elmúlt két versenyhétvégén nem villogtak, újfent számolni kell velük.

Ferrari_3



3. Közelebb van a Ferrari. Ugyan a tavalyi három győzelemmel ellentétben idén még nem nyertek futamot a maranellóiak és már volt is egy hullámvölgyük, a nyers tempót tekintve most vannak a legközelebb a Mercedeshez az elmúlt három szezont tekintve és ez mindenképpen biztató számukra, valamint számunkra is. Folyamatosan fejlődnek és bár még van min dolgozni, nem véletlenül mondja Vettel, hogy nagyon léptek előre tavalyhoz képest...

4. Hamilton és Rosberg ismét csatázik. 2014-ben ez adta a szezon egyetlen izgalmát tulajdonképpen, tavalyra azonban eltűnt a két Mercedes-pilóta harca. 2016-ra ismét összekapta magát Nico Rosberg és kiegyensúlyozott teljesítményével a hibázó csapattársa előtt van. Ha így marad, óriási csatát látunk majd az első helyért, amelynek már volt egy érdekes állomása Barcelonában...

5. A rádiócsend. Sokan kritizálják ezt a szabályt, mindenesetre nekünk, nézőknek egyértelműen élvezetesebb így a verseny - az unalmas Európa Nagydíjba is csempészett némi érdekességet Lewis Hamilton szenvedése a motorprogramokkal. A pilóták részéről érkező kérdések, majd az arra adott "nem mondhatom meg" válaszok mindenképpen hozzátesznek...

Megemlíthetjük még a McLaren előrelépését, Kimi Raikkönen jó teljesítményét, a Toro Rossót és természetesen a dobogós helyeket gyártó Force Indiát Sergio Perezzel, vagy a Red Bull döntését és házi csatáját - ráadásul azt sem szabad elfelejtenünk, hogy 21 futamos, őrült hosszúságú szezonunk van. Élvezzük ki!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: