Bár a Szingapúri Nagydíj felvezetése során minden arról szólt, hogy Lewis Hamilton beérheti Ayrton Senna győzelmeinek számát az örökranglistán, ehelyett vasárnap Sebastian Vettel lépte túl a 41-es számot. Így a német immár egyedüliként áll a harmadik helyen, beférkőzve Alain Prost és Michael Schumacher mögé, és az 1998-as Magyar Nagydíj óta most először változott a három legsikeresebb F1-es pilóta személye a futamgyőzelmek tekintetében.
A Mercedes szingapúri gyengélkedése rekorddöntési szempontból a lehető legrosszabbkor jött számukra, hiszen hajszálra voltak attól, hogy az élre álljanak néhány különleges mutatóban. Hamilton zsinórban 8. pole-pozíciójára hajtott, amire korábban csak Senna volt képes, a Mercedes pedig csapatként az egymást követő 24. első rajthelyre, amivel a Williamst érhették volna be a ranglista tetején. Mindkét sorozat az utolsó pillanatban szakadt meg, így kezdhetik előröl a gyűjtögetést.
Hamilton első kiesését jegyezte a tavalyi Belga Nagydíj óta, amely 19 futamon át tartó sorozat alatt csak egyszer nem állhatott fel a dobogóra. Korai búcsúja azt is jelentette, hogy immár nincs olyan versenyző a mezőnyben, aki a szezon eddigi összes versenykörét teljesítette - bár Vettelnek csak egyetlen egy hiányzik a spái utolsókörös defekt miatt.
Vettelt 28 ezredmásodperc választotta el attól, hogy megszerezze pályafutása ötödik grand slamjét - ennyivel maradt el a leggyorsabb köre Daniel Ricciardóétól a futamon, pedig a többi feltétel adott volt: a pole-ból rajtolva és az összes kört vezetve győzött.
Kimi Raikkönen idei második dobogóját szerezte, összességében pedig 79-nél jár, így ő is Senna egyik rekordját ostromolja - ha még egyet gyűjt, beéri a brazil 80 pódiumát, bár Vettel is közelít már ehhez a maga 75-jével. A finn azonban egy tekintetben rekorder lett a hétvégén, hiszen pályafutása 29. harmadik helyezését szerezte, ilyen sok pedig senkinek nem volt még az F1-ben. Eddig Fernando Alonsóval és Rubens Barrichellóval állt holtversenyben. Michael Schumacher például sohasem birtokolta ezt a rekordot, ő „csak” 21 harmadik helyet számlál.
A Ferrari a győzelem mellett kettős dobogónak örülhetett, ilyet pedig legutóbb több mint két éve, a 2013-as Spanyol Nagydíjon értek el Alonsóval és Massával.
A maranellóiak éppen legutóbb, Monzában állítottak fel maguknak új negatív rekordot azzal, hogy már 60 futam óta nem álltak a pole-ban, de most rögtön meg is akadályozták, hogy ez a sorozat tovább nyúljon. A 2012-es Német Nagydíj óta először lett az övéjük az első rajthely, de ha a legutóbbi száraz pályán szerzett pole-jukat keressük, ahhoz öt évet kell visszamennünk a 2010-es Szingapúri Nagydíjig.
Daniel Ricciardo 10. dobogóját szerezte, de még csak most először lett második egy F1-es futamon - nem számítva persze a tavalyi Ausztrál Nagydíjat, ahol kizárták.
Noha a dobogósok mindegyikének eredménye különleges volt valamilyen szempontból, a statisztikák szerint a győzelemért folyó csata az egyik legmonotonabb volt a Formula-1 történetében. Ugyanis Vettel, Ricciardo és Raikkönen a futam minden egyes körének a végén pontosan ugyanabban a pozícióban, az 1., a 2. és a 3. helyen álltak, még a bokszkiállások során sem történt közöttük helycsere - köszönhetően főként a taktikák szempontjából jókor pályára lépő biztonsági autónak. Ezt megelőzően csak hat versenyen fordult elő, hogy a dobogósok helyezése az első körtől a leintésig változatlan maradt, legutóbb az 1992-es Brit Nagydíjon. Viszont a mostani szingapúri futam amiatt még különlegesebb, hogy itt az első három sorrendje már a rajtrácson is ugyanez volt, míg a másik hat esetben nem.
Sokan a szezon legnehezebb pályájának és versenyének tartják Szingapúrt, így talán nem is véletlen, hogy az eddigi nyolc kiírás során kizárólag világbajnok pilóták tudtak itt győzni: Vettel, Hamilton és Alonso. Érdekesség, hogy jelen állás szerint mindhárman ugyanannyiszor nyerték meg az éjszakai versenyt, mint ahány világbajnoki címmel rendelkeztek, és mindhárman két különböző csapattal is ünnepelhettek már a dobogó tetejére.
Fernando Alonso eddig minden Szingapúri Nagydíján a legjobb négy között tudott célba érni, ám most először a kockás zászlóig sem jutott el. A McLaren újabb kettős kiesést jegyzett, idén már a negyediket.
A Toro Rosso máris kijelentheti, hogy története második legjobb szezonját futja, hiszen Max Verstappen és Carlos Sainz összesen már 41 pontot kanalaztak össze a csapat számára, az új pontrendszer érkezése óta pedig csak 2011-ben szereztek ugyanennyit. Persze a 2008-as szezon beéréséhez még sok dolguk van, a mai rendszerbe átszámítva ugyanis ott 107 egységet szereztek volna.
Alexander Rossi debütálásának köszönhetően a 2007-es Európa Nagydíj óta először volt amerikai pilótája a mezőnynek. Az általa választott 53-as rajtszámot korábban még soha senki nem használta F1-es futamon.