Amíg egyszerre több fórumon is zajlik a diskurzus a zárt pilótafülkék bevezetésével kapcsolatban, az FIA most másik oldalról közelítette meg a biztonság javítását. Évtizedes partnerük, az olasz Magneti Marelli ugyanis olyan nagysebességű, pendrive-méretű kamerát fejlesztett ki, melyet a pilótafülke elején helyeznek majd el, hogy menet közben figyelje a versenyzőt - amíg a sztenderd kamerák 24 képkockát rögzítenek másodpercenként, ez 400 fps-re lesz képes, így sokkal hasznosabb információkkal szolgál majd a pilóták fejét ért erőhatások vizsgálata során, egy balesetet követően.
„Régóta vannak fedélzeti kamerás felvételeink, melyek ugyan hasznosak, de alacsony sebességűek, így nem mutatja meg milliszekundumonként, hogy mi történik egy pilótával a becsapódás pillanatában” - idézte a ThisIsF1.com Andy Mellort, az FIA Intézetének technikai tanácsadóját. A Magneti Marelli egyébként már egy éve dolgozik ezen a kamerán, mely sokkal kisebb, és könnyebb, mint a piacon elérhető versenytársai.
Ez a kis eszköz az olyan esetek megértésben lehet különösen hasznos, mint például Fernando Alonso szezon eleji, barcelonai tesztbalesete, melyre máig sem kapott egzakt választ a Forma-1 nagy családja - a kamera fontos tulajdonsága, hogy adatait azonnal az autó fekete dobozába küldi majd. „Már régóta vizsgáljunk ennek a megvalósítását, de a technológia eddig nem volt elég fejlett ennek a kivitelezéséhez” - mondta Mellor. A GMM információi szerint az FIA még ebben a szezonban, élesben is ki szeretné próbálni a kamerát, egy F1-es hétvége szabadedzésén.