A mexikói pilóta még a 30. Magyar Nagydíj pénteki első szabadedzésén bukott hatalmasat, miután az egyik külső kerékvetőre ráhajtva kitört hátsó felfüggesztése, majd az elszabadult Force India nagy sebességgel a túloldali korlátnak vágódott. A becsapódás hatására kitört az autó jobb első kereke, majd ezen átpördülve felborult és a feje tetején állt meg. Perez sértetlenül szállt ki az autóból.
Az esetet követően a Force India a pénteki második szabadedzésen Perez csapattársát, Nico Hülkenberget sem engedte rajthoz állni biztonsági okokból, szombaton viszont már mindketten újra ott voltak a mezőnyben, miután a csapat rájött a probléma forrására.
„A meghibásodás arra a tényre vezethető vissza, hogy a Hungaroringen másfajta terhelésnek vannak kitéve az autók, mint a versenynaptár bármely más helyszínén” – kezdi a magyar felmenőkkel rendelkező Otmar Szafnauer az Autosportnak adott nyilatkozatában.
„A kerékvetők itt olyan hosszúak, hogy ha végig rajtuk haladsz, akkor egy olyan magas frekvenciás rezgést és egy olyan jellegű terhelést generálsz az autódon, mint semelyik másik versenypályán. Ez nem jelenti azt, hogy nem használhatod a kerékvetőket, de nem maradhatsz rajtuk az idők végezetéig. A hétvége hátralevő részére jelentősen megerősítettük az autónk hátsó felfüggesztését, miután teszteltük őket otthon, a bázison, hogy ne forduljon elő még egy hasonló eset” – nyugtatott meg mindenkit a műveleti igazgató.
Ami miatt Perezt különösképpen érzékenyen érintette az eset, az az, hogy a Force India egy új padlólemezzel és első szárnnyal érkezett a Hungaroringre, amikből azonban az idő szűke miatt tartalékalkatrész még nem készült, így a mexikóinak a harmadik szabadedzéstől kezdve vissza kellett térnie az eggyel régebbi elemek használatához. Szafnauer becslése szerint Perez emiatt körönként 2-3 tizedmásodperc hátrányt szenved el csapattársával, az újabb elemeket továbbra is az autóján tudó Nico Hülkenberggel szemben.
A német a 11., a mexikói a 13. helyről várja a ma 14 órakor kezdődő 30. Magyar Nagydíj rajtját.