Tavaly mintegy 60 lóerőre becsülték a Mercedes-motoros teljesítményfölényét a Renault és a Ferrari erőforrásaival szemben, de Cowell miközben gőzerővel azon dolgozik, hogy ez a különbség az idei évben is megmaradjon, a lelke mélyén tudja, hogy erre vajmi kevés esély van, és a természet törvényei azt diktálják, hogy a többiek felzárkózzanak rájuk.
„A fizika és a kémia törvényei mindenki számára azonosak, ezért nem látom okát annak, hogy miért ne tudna a konkurenciánk is hasonlóan jó motort építeni az F1-be, mint mi. Természetesen mi sem egy helyben állunk, de minél előrébb, minél magasabb szinten jársz az erőforrásod fejlesztésében, annál kevesebb tered van a további fejlődésre” – utalt rá a Mercedes szakembere az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva, hogy miért lenne természetes az, ha a tavalyi év egyértelmű Mercedes-dominanciája után a többiek nagyobbat tudnának előrelépni saját teljesítményükhöz képest, mint ők.
Ezenfelül, azt is kiemelte, hogy a modern technika vívmányainak köszönhetően ma már riválisaik könnyedén ki tudják elemezni erősségeiket, így vélhetően a tavalyi adatok alapján a Ferrari és a Renault is pontosan tisztában volt vele, mely területeken kell fejlődést elérnie.
„A GPS-alapú méréseknek köszönhetően tudják, hogy mely területre kell összpontosítaniuk, ezért nincs más dolguk, minthogy túlszárnyalják a mi erősségeinket. A Honda egy kicsit fekete ló jelenleg a mezőnyben, de hiba lenne alábecsülni őket. Mi magunkhoz képest nagyot léptünk előre a tél folyamán, de hogy ez idén is elég lesz ahhoz, hogy a riválisaink előtt maradjunk, azt sajnos nem tudom garantálni” – mutatott rá Cowell, hogy ő csak abszolút előrelépésről tud beszámolni, a relatív, többiekhez képest viszonyított fejlődés csak a versenyeken fog kiderülni.
A brit szakember végül Bernie Ecclestone vágyálmaira reagálva elmondta, a mostani V6-os motorokkal is abszolút elérhetőnek érzi az 1000 lóerős teljesítményt. „Úgy hiszem, hogy ezt a jelenleg motorstruktúrával is el tudjuk érni, és a hangerőt is növelni tudjuk azzal, ha fokozzuk az üzemanyag-áramlás mértékét. Ugyanakkor nem szabad engednünk az energiahatékonyság koncepciójából sem. A technológiai vívmányok átültetése a motorsportból az utcai autógyártásba fontos feladat az F1 számára. Hogy mást ne mondjak, a Honda is ezért tért vissza” – osztott meg végül egy izgalmas részletet a Honda motivációival kapcsolatban a Mercedes szakembere.