DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Retro

F1-Archív: Hakkinen végre futamokat nyerne

Kubica visszatérne, Schumacher elesett, a legrövidebb teszt, megtagadott szuperlicensz, új főtervező a Ferrarinál, Prost és Alesi McLarent tesztel – ezek voltak az elmúlt 20 év hírei február 11-én.

2013: A csapatok közül utolsóként a Williams is teljesítette a kötelező töréstesztet, miután az első, jerezi gyakorláson még a 2012-es autóval vett részt a grove-i csapat, mely a Maldonado-Bottas párossal kezdi meg az évet.

2011: Az öt nappal korábban egy súlyos balesetben életveszélyes sérüléseket szenvedő Robert Kubica úgy nyilatkozott a Gazzettának, hogy még a szezon során szeretne visszatérni a Formula-1-be. A lengyel azt is elmondta, hogy nem bánja, hogy ralizni kezdett, mivel ez a legjobb felkészülés az F1-es futamokra.

2010: Hivatalosan is megerősítették, hogy a silverstone-i Brit Nagydíj ettől a szezontól kezdve az új, a MotoGP kedvéért létrehozott „Aréna” kialakítást használja majd. A legnagyobb „veszteség” a tempós Bridge kanyar kiesése.

silverstone_arena



2009: Sértetlenül úszta meg Cartagenában elvszenvedett motorbalesetét Michael Schumacher. A hétszeres világbajnok egy teszten esett el motorjával, de saját lábán ment be a kórházba, és nem sokkal később nyilatkozott is a sajtónak.

2008: Portugáliában abban bíznak, hogy a 200 millió euróért megépített algarvei versenypálya alkalmas lehet arra, hogy visszavigyék a Formula-1-et az országba – a Száguldó Cirkusz utoljára 1997-ben szerepelt a kontinens legnyugatibb országában, ezt követően biztonsági okokból hagyta el a sportág Estorilt.

2006: Bernie Ecclestone kétségeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy Valentino Rossi valaha átigazolna a Formula-1-be – az F1 első embere nem azért gondolja így, mert a Doktor nem elég tehetséges ehhez, hanem azért, mert úgy érzi, hogy a Yamaha-szerződése túl jó annak felbontásához.

2005: A rossz idő miatt egyetlen installációs kört teljesített csak Silverstone-ban a Jordannel a Champ Carban futamgyőzelemig jutó mexikói Mario Dominguez, akit a Midland által felvásárolt csapat 2006-is ülésével is szóba hoztak.

dominguez_f1test

2003: Michael Schumacher első alkalommal próbálta ki a Ferrari F2003-GA-t a fioranói aszfaltcsíkon, és azonnal meg is döntötte a pályacsúcsot – az új rekord 57,045 másodperc.

2002: Jean Alesi, aki idéntől kezdve DTM-re cserélte a Formula-1-et, egy teszt erejéig visszatér a királykategóriába: március 4. és 6. közt a McLaren új versenygépét, az MP4-16B-t fogja tesztelni Ausztráliában.

2000: A Jordannel tavaly a bajnokság harmadik helyén záró Heinz-Harald Frentzen határozottan cáfolta, hogy a következő évtől kezdve már a Jaguar csapatánál fog versenyezni. Az újonc istálló autóit idén Eddie Irvine és Johnny Herbert vezeti.

1998: Kérdéses, hogy ki lesz Shinji Nakano csapattársa az idén, miután a teszteken igen lassú, és semmilyen komoly eredménnyel nem rendelkező Esteban Tuero nem kapott szuperlicenszet. A legvalószínűbb jelölt a tavaly négy futamon induló Norberto Fontana, aki jobb anyagi támogatással rendelkezik, mint a két másik felmerült név, Kristensen és Verstappen.

tuero

1997: Rory Byrne lett a Ferrari főtervezője, így a dél-afrikai szakember ismételten együtt dolgozhat Ross Brawnnal. Az eddigi főtervező, John Barnard szintén kapcsolatban marad a Ferrarival független beszállítóként.

1996: Az új McLaren bemutatóján Mika Hakkinen úgy nyilatkozott, hogy egyetlen célja van az idei évre: megszerezni első futamgyőzelmeit. Az MP4/11-et az előző nap Alain Prost tesztelte Estorilban: a négyszeres világbajnok jobb köröket futott, mint a télen a Benettonhoz szerződő Gerhard Berger, de a nap leggyorsabb ideje nem az övé lett, hanem a tyrrelles Ukyo Katayamáé.

2001-01

A magazin 2001. februári címlapja - az aktuális AFM ajánlója és előfizetési információk itt.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: