DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Utolsó kísérlet a Német Nagydíj megmentésére

A nürburgringi pálya vezetősége továbbra sem mondott le a júliusra esedékes F1-es Német Nagydíj megrendezéséről, és egy végső ajánlattal rukkoltak elő Bernie Ecclestone meggyőzésére.

Továbbra is teljesen a bizonytalanság az F1-es Német Nagydíj jelenével és jövőjével kapcsolatban. Legutóbb olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a Nürburgring helyett Hockenheimben rendezhetik meg idén a versenyt, mégpedig a Mercedes hathatós anyagi hozzájárulásával, míg korábban a nürburgi pálya képviselői egy Ecclestone-nal kötött bizalmas megállapodásra hivatkoztak.

A probléma kiinduló forrását persze mi más, mint a pénz jelentette: a Nürburgringnek anyagi helyzete nem teszi jelen pillanatban lehetővé a nagydíj megrendezését. Mint tudjuk, Ecclestone kőkemény üzletember, és hiába jönnek neki tradíciókkal és egyéb érzelmi töltető érvekkel, őt ezek általában nem szokták meghatni, amint azt például a spái pálya átmeneti kikerülése a naptárból is bizonyította 2006-ban.

A nürburgiak így aztán nem is efféle érvekre építenek, ehelyett egy végső üzleti ajánlatot tettek az F1 kereskedelmi jogtulajdonosának, és most erre várják a választ.



„Az ajánlatunk értelmében Ecclestone rendezné meg idén a Német Nagydíjon a mi pályánkon, és értelemszerűen a bevétel egésze is őt illetné meg” – vázolta a Nürburgring szóvivője, Carsten Schumacher a Motorsport Aktuellnek nyilatkozva.

Hogy vajon Ecclestone hogyan reagál erre a tisztán üzleti jellegű ajánlatra, az egyelőre kérdés, de ami biztos, hogy jókora nyomás nehezedik a vállára, hiszen a Mercedes, Sebastian Vettel és Nico Rosberg mellett az F1 olyan nem német nemzetiségű szakértői is nyíltan felszólaltak a Német Nagydíj megtartása mellett, mint például legutóbb David Coulthard. 

„Fontos, hogy ne felejtsük el az F1 gyökereit és történelmét. Van néhány olyan történelmi jelentőségű helyszín, mint Nagy-Britannia, Olaszország, Belgium, Monaco, és bizony Németország is mindenképp ide tartozik. Fontos ügy mindannyiunk számára, hogy az ehhez hasonló pályák részei maradjanak a bajnokságnak. Hogy helyes lenne-e kivételes elbánásban részesíteni őket? Én azt mondanám, hogy igen, de ez persze egy üzleti kérdés is egyben. Az F1 egy végső soron egy üzlet, és valakinek működtetnie kell azt” – nyilatkozta spox.com-nak a korábbi nagydíjgyőztes F1-es pilóta, aki lényegében tehát mindkét fél álláspontját megérti. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: