A Motorland Aragón Spanyolországban adott otthont a WTCR szezonzárójának, csakúgy, mint a két héttel korábbi utolsó előtti fordulónak: a duplázás kényszermegoldás volt az eredeti adriai helyszín visszalépése miatt. Hogy ne legyen minden tökéletesen megegyező az előző versennyel, a hátsó egyenesbe beiktattak egy plusz sikánt.
Nem változott viszont, hogy a két hete három dobogót szerző Santiago Urrutia nagyon érezte a spanyol pályát: az uruguayi a pole-pozícióba kvalifikált az első és harmadik futamra. A vasárnap reggeli menetben Jean-Karl Vernay és a zengős Mikel Azcona indulhatott mögüle, két futamgyőztes az első aragóni hétvégéről. A Lynk & Co mind a négy autója az első hét rajtkockában állt, a bajnoki éllovas Yann Ehlacher az ötödiket szerezte meg.
Parádés volt az első kör, amelynek sztárja Nestor Giralomi volt a 11. helyről. Bár a pálya csak minimálisan volt nedves, az argentin azon kevesek közé tartoztak, akik esőgumikat tettek fel hátulra. Ennek köszönhetően sorban előzte a riválisokat, és az első kör végén már vezetett! A második helyre szoruló Urrutia Azconával vívott kíméletlenül: olyan kevés helyet hagyott a spanyolnak, hogy a cuprás egy gumibálát is megpöckölt.
A páros emiatt helyet veszített, a Girolamihoz hasonlóan esőgumit választó versenyzők jöttek fel a dobogóra: Nathanael Berthon a hatodikról a második helyre, Esteban Guerrieri a 16. pozícióból a második körben már harmadik volt – ilyen taktikai húzás és bravúros felzárkózás kellett neki, hogy életben tartsa bajnoki reményeit Ehrlacher-vel szemben.
Pocsékul sikerült viszont Michelisz Norbert rajtja, aki a kilencedik helyről visszaesett a mezőny végére, innen kellett felzárkóznia: a futam elején mind a négy magyar a mezőny utolsó harmadába került.
Az esőgumik jól bírták a strapát, a 10 körös futam felénél Girolami előnye óriási, 10 másodperces volt, ráadásul a másik Münnich Hondával Guerrieri felzárkózott a második helyre: Berthon, Magnus és Azcona alkották az első ötöt. A jól gumitaktikázó két Honda magasan a többiek előtt volt, de a bajnoki címet tekintetbe véve nem maradhatott köztük a sorrend, a csapatérdek helycserét diktált.
Közel hat másodperc volt a különbség a két argentin között az utolsó kör kezdetén: Girolami az utolsó pillanatban, egy színpadias lelassítással és félrehúzódással elengedte csapattársát, aki 31-ről 16 pontra csökkentette hátrányát a bajnokságban.
A két argentin társaságában Magnus állt a dobogó legalsó fokára, megelőzve a másik audist, Berthont. Azcona ötödik helyet szerzett Ehrlacher előtt, akinek bajnoki hátránya megfeleződött. A legjobb magyar a motorcsere után csak 20. helyről induló Tassi Attila lett, 10. pozícióban ért célba. Rossz rajtja után Michelisz nem tudott pontot szerezni, a 16. helyen futott be.
Az 1. futam eredménye: