Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. március 31. kedd
WTCR

Michelisznek már 34 pontja van az F1-es szuperlicenszhez szükséges 40-ből

Nem mintha 35 évesen a Formula-1-be vágyna, vagy egyáltalán reális lehetőségként merülne fel ilyen, de az érdekesség kedvéért jegyezzük meg: abban a pontrendszerben, amelyben sok fiatal formulaautós tehetség is küszködik az F1-es rajtengedélyhez szükséges szint elérésével, Michelisz Norbert már igencsak jól áll!

michelisz



Ugyebár a Nemzetközi Automobil Szövetség néhány éve létrehozta a szuperlicenszpontok intézményét, amely szűrőként működik a Formula-1-es mezőnybe való bekerüléshez, ugyanis más versenysorozatokban elért eredményekhez köti, hogy egy versenyző megkaphatja-e az F1-es részvételi jogot. Ehhez 40 ilyen pontot kell tudni felmutatni az elmúlt hároméves periódusból.

A túraautózást persze a formulaautókhoz képest nagyon eltérő jellege miatt nem jutalmazzák túl bőkezűen az F1 felé vezető úton, a WTCR-ben a bajnok 15 ponttal gazdagodik, az év végi második helyezett 12-t, a harmadik 10-et, a negyedik 7-et kap. A rendszer az elmúlt három évben, a WTCC-ről WTCR-re való átállás során nem változott, ebből pedig kiszámolhatjuk, hogy az azóta végig az élmezőnyben tanyázó Michelisz már 34 licenszpontot halmozott fel.

Év Helyezés Licenszpont
2017 2. 12
2018 4. 7
2019 1. 15

Ebből 12-t a jövő év végén elveszít, tehát ahhoz, hogy az F1-es licensz követelményeit pusztán a WTCR-rel teljesítse valaki, legalább két bajnoki címre és egy harmadik helyre van szükség. Elméletben azonban Michelisz 2020-ban eljuthat a 40-ig, hiszen immár az F1-es szabadedzéseken való részvétellel is szert lehet tenni egy-egy pontra. Az M1 hétfői műsorában azért provokatív módon megkérdezték egy királykategóriás teszt lehetőségéről az MNASZ-elnök Oláh Gyárfást, aki földhözragadt választ adott. „Azt gondolom, hogy ha felkérést kap, akkor ő most is vállalná azt, hogy beüljön egy ilyen autóba és kipróbálja” – mondta, hozzátéve, hogy más együléses sorozatban szerzett tapasztalat is az F1-es versenylicensz feltételei között van. „De önmagában az ő kvalitása és tudása felér ahhoz, hogy kipróbálhasson akár egy Formula-1-es versenyautót is.”

A mindig is a túraautózásnak élő Michelisz persze sohasem fogalmazott meg ilyen vágyakat nyilvánosan, és a 2020-as szezont is teljes erőbedobással a WTCR-ben, a BRC Racing Hyundaiában készül teljesíteni, megkísérelve vele a címvédést.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?