Ugyebár a Nemzetközi Automobil Szövetség néhány éve létrehozta a szuperlicenszpontok intézményét, amely szűrőként működik a Formula-1-es mezőnybe való bekerüléshez, ugyanis más versenysorozatokban elért eredményekhez köti, hogy egy versenyző megkaphatja-e az F1-es részvételi jogot. Ehhez 40 ilyen pontot kell tudni felmutatni az elmúlt hároméves periódusból.
A túraautózást persze a formulaautókhoz képest nagyon eltérő jellege miatt nem jutalmazzák túl bőkezűen az F1 felé vezető úton, a WTCR-ben a bajnok 15 ponttal gazdagodik, az év végi második helyezett 12-t, a harmadik 10-et, a negyedik 7-et kap. A rendszer az elmúlt három évben, a WTCC-ről WTCR-re való átállás során nem változott, ebből pedig kiszámolhatjuk, hogy az azóta végig az élmezőnyben tanyázó Michelisz már 34 licenszpontot halmozott fel.
Év | Helyezés | Licenszpont |
2017 | 2. | 12 |
2018 | 4. | 7 |
2019 | 1. | 15 |
Ebből 12-t a jövő év végén elveszít, tehát ahhoz, hogy az F1-es licensz követelményeit pusztán a WTCR-rel teljesítse valaki, legalább két bajnoki címre és egy harmadik helyre van szükség. Elméletben azonban Michelisz 2020-ban eljuthat a 40-ig, hiszen immár az F1-es szabadedzéseken való részvétellel is szert lehet tenni egy-egy pontra. Az M1 hétfői műsorában azért provokatív módon megkérdezték egy királykategóriás teszt lehetőségéről az MNASZ-elnök Oláh Gyárfást, aki földhözragadt választ adott. „Azt gondolom, hogy ha felkérést kap, akkor ő most is vállalná azt, hogy beüljön egy ilyen autóba és kipróbálja” – mondta, hozzátéve, hogy más együléses sorozatban szerzett tapasztalat is az F1-es versenylicensz feltételei között van. „De önmagában az ő kvalitása és tudása felér ahhoz, hogy kipróbálhasson akár egy Formula-1-es versenyautót is.”
A mindig is a túraautózásnak élő Michelisz persze sohasem fogalmazott meg ilyen vágyakat nyilvánosan, és a 2020-as szezont is teljes erőbedobással a WTCR-ben, a BRC Racing Hyundaiában készül teljesíteni, megkísérelve vele a címvédést.