Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 8. vasárnap
WTCR

Muller újra nyert, Michelisz kiesett, de így is vezet összetettben

Újabb balesetekkel teli futam zajlott Kínában: az utolsó versenyen Michelisz és Guerreri is lemorzsolódott, Monteiro csúnyán összetörte a Hondát. A Lynk & Co kettős győzelmet aratott.

Két Lynk & Co indult az első sorból a ningbói versenyhétvége utolsó futamán: Yvan Muller a hétvége második időmérőjét is behúzta – egy első és egy harmadik hely állt a francia veterán mögött –, unokaöccse, Yann Ehrlacher második pozíciót szerzett. Az alig egy órával korábban leintett második futam győztese, Michelisz Norbert a kilencedik rajtkockából várta a startot.

Az előző futamhoz hasonlóan a dráma nem maradt el a második versenyen sem: ezúttal éppen Michelisz húzta a rövidebbet, aki megint az előtte haladó Priaulx-lal ütközött: a visszajátszásból kiderült, a láncreakciót Vervisch indította be. Mindkét pilóta folytatta a versenyt, de Michelisz a kör végén visszatért a bokszba, és feladta a versenyt. Verney is baleset áldozata lett, már az első kanyarban, ezért beküldték a biztonsági autót.

Az élen Muller és Ehrlacher tartották pozícióikat, Catsburg Panis megelőzésével lépett fel a harmadik helyre. Amint az első biztonsági autós fázis véget ért, jött a következő: Tiago Monteiro Langeveldet pöckölte ki a pályáról, aztán a portugált lökte meg Bennani az utolsó kanyarban, Monteiro megforgott és csúnyán összetörte a Hondát. A marokkói áthajtásos büntetést kapott az ütközésért. Guerreri, akinek esélye lett volna az új éllovasra, Micheliszre felzárkózni a pontversenyben, ugyancsak kiesett, autója a safety car fázisban adta meg magát. A bajnokságban így Michelisz hagyja el első helyen Kínát.

Muller és Ehrlacher végig kézben tartották a futamot, és besöpörték az első-második helyet: a négyszeres világbajnok hétvégi második győzelmével 17 pontra csökkentette lemaradását a pontversenyben. A harmadik helyen mindhárom talpon maradt Hyundai megfordult: Catsburg szintén a csatározások áldozatává vált. Farfus rövid ideig tartózkodott a harmadik helyen, majd átadta a pozíciót Tarquininek, aki végül felállt a dobogóra. Farfus, Björk és Panis végeztek még az első hat között, Tassi Attila ezúttal a 13. helyig zárkózott fel az ezúttal 10 kiesőt hozó futamon.

A ningbói 3. futam eredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
Yvan Muller Lynk & Co 38:40.228
Yann Ehrlacher Lynk & Co 0.431
Gabriele Tarquini Hyundai 1.234
Augusto Farfus Hyundai 3.830
Thed Björk Lynk & Co 4.248
Aurélien Panis Cupra 5.064
Frederic Vervisch Audi 6.891
Néstor Girolami Honda 11.729
Kevin Ceccon Alfa Romeo 12.396
10  Johan Kristoffersson Volkswagen 13.903
11  Andy Priaulx Lynk & Co 16.238
12  Tom Coronel Cupra 16.884
13  Attila Tassi Honda 19.654
14  Mehdi Bennani Volkswagen 28.521
15  Gordon Shedden Audi 37.661
Ma Qing Hua Alfa Romeo  
Nicky Catsburg Hyundai  
Esteban Guerrieri Honda  
Tiago Monteiro Honda  
Mikel Azcona Cupra  
Rob Huff Volkswagen  
Niels Langeveld Audi  
Norbert Michelisz Hyundai  
Jean-Karl Vernay Audi  
Daniel Haglöf Cupra  
Benjamin Leuchter Volkswagen  

 

70453666_2776519289046504_7810391203072966656_n

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?