Kevés előzéssel, ám mégis nagy izgalmakkal zárult a WTCR portugáliai záró futama. A rajtot a Thed Björk, Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini alkotta hármas szinte teljesen egyformán vette, ám Tarquini egy apró pozíciós előnyt fogva orrhosszal Michelisz elé került, aki csapattársára és önmagára vigyázva inkább maga elé engedte az olaszt.
Az élen Björk valami hihetetlen tempóban húzott el az őt követő hyundaiosoktól, mindössze három kör alatt több, mint négy másodpercet adott riválisainak. Hamar kiderült, mindez a versenytaktikájának szerves részét képezi: agresszív beállításokkal jó rajt, az első néhány körben határozott előny kiépítése, majd a jokerkör letöltése úgy, hogy egyenesen az élre áll vissza. A svéd mindezt a negyedik körre úgy abszolválta, hogy akkor még nem is tudta, mekkora szívességet tett ezzel saját magának.
A lapokat az ötödik körben érkező biztonsági autó keverte meg, sajnos az egyedül versenyben maradt zengős autó miatt, Nagy Norbert a huszadik helyről ugyanis a szalagkorlát mellé parkolta le autóját. Csapattársa, Szabó Zsolt műszaki hiba miatt el sem tudott indulni a versenyen.
A mezőny összehúzása egyedül az élen álló Björknek kedvezett, hiszen mögötte senki más nem járt még a nagyjából két másodperc pluszt jelentő hosszabb vonalvezetésen. Az újrarajtot követően kivárós játék következett, az összesűrűsödött mezőny miatt ugyanis szinte senki nem akarta megkockáztatni azt, hogy a jokert letöltve egy párharcba bonyolódva időt veszítsen. Ezzel csak annyi volt a probléma, hogy a tizedik körben Giovinazzi törött futóművel újabb biztonsági autós fázist okozott, így a mezőny nem, hogy fellazult volna, még sűrűbbé vált.
A versenyzőket végül egy egyetlen körös sprintre engedték el, úgy, hogy a mezőny kétharmadának a célvonal előtti métereken még a hosszabb vonalvezetést is teljesítenie kellett. Az élen álló hármas sorrendje viszont ekkor sem változott, így Björk, Tarquini, Michelisz zárta a dobogón.