DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
WTCR

Két WTCR-gyártóval áll kapcsolatban a Zengő

Egyelőre nem tudni, hogy a népszerű magyar túraautós alakulat milyen modellekkel áll majd rajthoz a Túraautó Világkupán, de a csapattulajdonos szerint ígéretes jövő előtt állnak.

A Túraautó-világbajnokság és a TCR International Series összeolvadása után nagy csend honolt a Zengő Motorsport körül, ám a színfalak mögött folyamatosan zajlanak az események: noha hivatalos hír egyelőre még nem látott napvilágot, a csapattulajdonos Zengő Zoltán úgy nyilatkozott a WTC Blognak, hogy két gyártó ajánlata is az asztalán hever, ettől többet azonban nem akart elárulni.

Persze adja magát a kérdés, hogy ez esetben mi gátolja a megegyezést: Zengő folytatni szeretné a fiatal magyar versenyzők támogatását, így a lehetséges jelöltekkel is tárgyalásban áll, de állítása szerint nem sietnek sehová, hiszen a két gyártó „elkötelezett” a közös munka iránt.



A WTC Blog elemzése alapján kizárható, hogy a Ladáról, vagy az Opelről lenne szó, annál nagyobb a valószínűsége azonban a SEAT-nak, amellyel a gárda belépett a WTCC-be nyolc évvel ezelőtt, sőt, Zengő Zoltán szoros kapcsolatokat ápol a márkával, hiszen az ETCC-ben is Leónokat használtak a közelmúltban. Aztán ott a Honda, mellyel 2013 óta rengeteg sikert értek el: például 2014-ben, amikor Michelisz Norbert privátként lett a márka legjobbja.

A 2018-tól már a Hyundait erősítő pilóta búcsúját követően a japánok 2016-ban és tavaly is két-két Civicet bocsátottak a Zengő rendelkezésére, így magától értetődő lenne, ha a WTCR-ben is folytatódna az együttműködés – főleg annak tükrében, hogy a Honda még nem jelentette be, melyik csapatot támogatja gyári erőkkel a sorozatban.

A Zengő tavaly lépett egyezségre a KIA-val, ám Ficza Ferenc mindössze két hétvégén használta a Cee'd-et – ennek ellenére ők is ott vannak a kalapban. Egyelőre úgy tűnik, hogy az Audi, Peugeot és a Hyundai ügyféllistája betelt – utóbbié például pénteken Michelisz alakulatával, a M1RA-val –, és elméletileg a Volkswagené is, azonban a wolfsburgiak állítólag két gyári csapattal vághatnak neki a 2018-as évnek.

Mellettük még az Alfa Romeo jöhet számításba – velük kapcsolatban egyelőre annyi biztos, hogy két autót indítanak, de egyelőre semmilyen jel nem utalt arra, hogy mely csapat színeiben tennék azt.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: