Sokan leírták második ferraris időszaka alatt, de eddig mindig kapott egy újabb évnyi lehetőséget. Kimi Raikkönen az elmúlt három évben rendre alulmaradt csapattársával szemben, de 2017-ben már nincs mi mögé rejtőzni: az új szabályok jobban illenek vezetési stílusához, ráadásul a Ferrari végre bajnokesélyes autóval rukkolt elő. Az Autósport és Formula Magazin elemzése rámutat, az idei tényleg az utolsó esély a finn számára ahhoz, hogy megmutassa, még képes a legjobbak szintjén teljesíteni és a győzelmekért harcolni. Ellenkező esetben igencsak fájdalmas búcsúév várhat rá.
Gyári csapat, rengeteg pénz és nagyratörő vágyak - a Renault nagy elánnal tért vissza tavaly önálló alakulatként a Formula-1-be, ám második évükre is a középmezőny sűrűjében ragadtak, és egyelőre a dobogó is távoli ábrándnak tűnik számukra. A franciáknak a sport történelme során mindig szükségük volt némi átfutási időre ahhoz, hogy berobbanjanak a legjobbak közé, ezúttal viszont néhány olyan ellentét és hiányosság is lassítja a csapatot, amilyennel a korábbi sikerkorszakban nem szembesültek. Vajon mi kell az áttöréshez, és megérkezik-e végre a nagy megváltó a Renault-hoz? Ezt boncolgatja a lap egyik kiemelt témájában.
Fernando Alonso hatalmas fába vágta a fejszéjét, amikor bejelentette, hogy idén a Monacói Nagydíj helyett az indianapolisi 500 mérföldes versenyen vesz részt, hiszen a tripla korona megszerzésével szeretné beírni magát a motorsportok halhatatlanjai közé. Az AFM alaposan körbejárja ezt a rendkívüli kihívást, amelyből az olvasó megtudhatja, mire is számíthat Alonso a világ leghíresebb oválpályás versenyén, és hogy milyen exkluzív klubnak lehet a tagja a spanyol, ha egyszer sikerülne nyernie az autósport amerikai szentélyében.
Időről időre láthatunk összeállításokat, amelyek rangsorba állítják egy-egy szezon vagy versenysorozat legjobb pilótáit, ám az AFM most egy egészen egyedi erősorrendet állított fel, méghozzá az országok szintjén. A több mint 20 toplistából kiderül, kik a legnagyobb autósportnemzetek jelenlegi legnagyobb elismerésnek örvendő tagjai. Ki a legjobb brazil, német, brit, olasz, amerikai versenyző? Jobb-e Sebastien Ogier Sebastien Loebnél? És Jari-Matti Latvala Kimi Raikkönennél? A lista a jellegénél fogva persze a szerkesztőség szubjektív véleményén alapul, ami nem csak hiánypótló gyűjtemény, de remek olvasmányul is szolgál.
Mint ahogy az a WTCC hungaroringi fordulója előtt már tradicionálisan lenni szokott, a magazin címlapjára Michelisz Norbert került, aki május közepén igyekszik újabb hazai győzelemmel megörvendeztetni rajongóit. A lap felvonultatja a túraautó-világbajnokság teljes mezőnyét, amelyben a gyári Honda magyar pilótájának most először vannak komoly esélyei az év végi bajnoki trófea megszerzésére is. Az AFM ráadásul poszterrel is kedveskedik olvasóinak, amelynek egyik oldalán Michelisz, a másikon pedig a Ferrarival az F1-ben szárnyaló Sebastian Vettel található.
További témák a lapból:
- Ferrari-Mercedes érdekvita a mezőny végén
- Kínai, Bahreini és Orosz Nagydíj versenyriport
- Exkluzív: Bottasszal beszélgettünk a Nagy Futamon
- Hízókúra: Fogyás után most kilókat szednek fel az F1-esek
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Angolról magyarra: Tanuld meg az F1 nyelvét!
- A számok forgatagában: visszatért a Formula-2
- Bemutatjuk a rali-vb Verstappenjét
- Ralikrossz: Interjú Petter Solberggel
- MotoGP: Rossi 38 évesen is a csúcson
- Áprilisi hó aranyat ért a Hungaroringen
- A legenda visszatért: itt az Alpine A110
- BMW 430i xDrive teszt: közösségi vagányság
- Egy lány és egy autó: Csilla és az Octavia
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.