Ha valakinél, Michelisz Norbertnél zajlik az élet: a tavalyi világbajnokság negyedik helyezettje nemrég felfedte új TCR-csapatát, a M1RA-t, gőzerővel készül a WTCC-szezonra, emelett hamarosan édesapa lesz. A pilóta az elmúlt héten a Hungaroringen készült a 2017-es szezonra, ahol kérdésünkre többek között kitért arra is, hogyan tudja menedzselni jelenlegi életvitelét. „Nagyon nehéz volt az elmúlt három hónap: ott volt a szimulátoros munka, amely miatt sokat utaztam Belgiumba, aztán a csapat ügyeit intéztük. Szerettem volna több időt Johannával tölteni, de még egyszer nem fogok bevállalni egy ilyen időszakot” - mondta Michelisz.
„Persze mindig elmondom, hogy majd jövőre másképp csinálom, de mégsem így alakulnak a dolgok. Érdekes, amikor nemrég volt két szabadnapom, komolyan hiányzott, hogy csináljak valamit. De amikor megérkezik a pici, elsősorban rá, másodsorban pedig a WTCC-re akarok összpontosítani. Meg kell tanulnom hatékonyan beosztanom az időmet. A célom az volt, hogy március közepén minden működjön nélkülem is, és ez egyelőre úgy tűnik, sikerült.”
A nemrég, Monzában rendezett kollektív teszten a Honda nem tartozott az élmenők közé, ám Michelisz rávilágított, nem véletlenül. „Monzában szándékosan nem fedtük fel a lapjainkat” - mondta a magyar pilóta. „Örültem, hogy a pálya visszatért a naptárba, annak ellenére, hogy Robert Huff egyértelműen kimagaslott a mezőnyből. De azok alapján, amit ott láttunk, azt mondhatom, hogy a Ringen talán gyorsabbak is lehetünk, mint a Citroen” - tette hozzá sejtelmesen Norbi, aki természetesen kitért tavalyi, brit csapattársára is, aki idén már a Münnich Motorsport színeiben áll rajthoz, egy privát Citroennel.
„Nagyon komoly esélyei vannak. Egyértelműen látszik, hogy az az autó idén is a legjobb lesz, a kérdés csak annyi, hogy a gyári háttér hiánya szezon közben mekkora hatással lesz Huff teljesítményére. Az első számú esélyes ő, hiszen világbajnok, és egy ilyen technikával papíron a legerősebb kombinációt alkotják. Azt nem tudom, hogy a csapat mekkora mértékben van felkészülve az autó üzemeltetésére – Huffnak ugyan van tapasztalata a csapattal, utóbbinak viszont nincs az autóval. Ők is sokadjára tesztelnek, de új gumikat használnak, így a költségvetéssel sincs nagy probléma. Ezek alapján mondom, hogy ők tűnnek a legerősebbnek.”
De volt-e valami, amit Norbi ellesett Hufftól együtt töltött évük során? „Van néhány trükkje, például kanyarbejáraton olyan dolgokat csinál, amilyeneket nem sokan, a Hungaroringen pedig van egy-két hely, ahol a látottakat hasznosítani tudom. De nem kell olyan nagy dolgokra gondolni, hogy valamit eltanulok tőle, aztán javítok fél másodpercet, de szerencsére vannak apróságok, melyeket a javamra fordíthattam. Ugyanez a helyzet Michigamival: hiába lassabb köröket autózik, tíz kanyarban én vagyok gyorsabb, kettőben egyformák vagyunk, kettőben pedig ő a gyorsabb” - tette hozzá Norbi új japán csapattársáról.