Amint arról mi is beszámoltunk, a Münnich Motorsport privát Citroenjében ülő Rob Huff tarolt a WTCC hivatalos monzai tesztjén: a brit az összes etapot behúzta, ráadásul általában nem kis előnnyel. A Honda viszont meglehetősen szürke két napon volt túl, tulajdonképpen csak szerda délután villantottak meg valamit az igazi tempójukból, ám még akkor is közel egy másodperces volt a lemaradásuk a brittel szemben. Michelisz Norbert ennek ellenére nem aggodalmaskodik, sőt kicsit még örül is annak, hogy elterelődött a figyelem rójuk – írja az immár az Indexen vezetett blogjának legújabb bejegyzésében.
A kedd délelőtt egy filléres alkatrész miatt kellett kihagyniuk, amely biztonsági kockázatot jelentett, ám a három autóval így is sikerült befejezniük az előre eltervezett munkát. Ráadásul Norbi és két csapattársa, Tiago Monteiro és Rio Michigami megosztotta egymás között a feladatokat és a fejlesztéseket is:
„Úgy volt három autónk, hogy Michigami és én már a 2017-es versenygépünk üzembe helyezésén, bejáratásán dolgoztunk kedd délután, Tiago Monteiro pedig a tesztautót vezette. A félnapos kihagyás ellenére már az első nap végére eljutottunk arra a pontra, amit eredetileg csak szerdára terveztünk, azaz üzembiztos állapotba helyeztük az idei versenyautóinkat” – mesélte a magyar pilóta a blogján.
„Az igazán izgalmas dolgok csak ezután következtek, ugyanis rengeteg új fejlesztést kaptunk az autóhoz. A korábbi teszteken egy januári fejlesztési stádiumban járó Hondát vezettünk Monteiróval, és most ehhez körülbelül annyi új elem érkezett, mint amennyi ezen a korábbi változaton volt a 2016-os verzióhoz képest. Ez nekem is pozitív meglepetés volt, nem számítottam arra, hogy még mindig ilyen sok újdonság van a mérnökeink tarsolyában. A monzai teszt legfőbb célja az volt, hogy összemérjük az egyes fejlesztéseket egymással. Ezért a három autónk közül egy a 2016-os változat, egy a motorikus fejlesztésekkel ellátott változat, egy pedig a karosszéria-fejlesztésekkel ellátott változat volt. Tehát Monzában egyetlen kört sem tettünk meg olyan autóval, amelyiken az összes új fegyverünket bevetettük volna.”
Perzse Micheliszt is érdekelte, valójában mekkora lehet Huff fölénye, és van is tippje rá: „Természetesen nem tudjuk biztosan, hogy Huff milyen tesztprogramot futott, de ismerünk bizonyos adatokat, amelyek alapján arra lehet következtetni, hogy a legjobb eredményei időmérőt szimuláló gyors körökön születtek. Ha pedig mi összerakjuk egy autóra, amink van, akkor az a kb. egy másodperces hátrányunk jó eséllyel 1-3 tized közé csökkenhet. Mindez egy olyan pályán, amely a karakterisztikájából adódóan az egyik legkevésbé kedvező a Honda számára.”
Összességében tehát az eredménylistán elfoglalt helyezésük ellenére is optimistán hagyta ott Monzát: „Előzetesen nem gondoltam volna, hogy Monzában ilyen biztató eredményeket érhetünk el a Citroennel való összevetésben. Közelebb vagyunk, mint vártam! Úgyhogy továbbra is kettőzött erővel, pozitívan készülök az előttünk álló szezonra, ráadásul a jövő heti hungaroringi teszten a tervek szerint újra én vezetem a fejlesztésekkel ellátott Hondát, Michigami pedig a tavalyi változattal köröz majd a további összehasonlítások érdekében. Az igazi erőviszonyokra persze majd csak az áprilisi marokkói szezonnyitón derül fény, de a Monzában látottak alapján bőven van okunk a bizakodásra!” – zárta gondolatait Norbi.