DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
WTCC

Exkluzív: "A WTCC-ben a legváratlanabb dolgokra kell felkészülni"

Nem csak Michelisz Norbert a Honda új üdvöskéje: Robert Huff két ladás év után érkezik a csapathoz, és rettentően ambíciózus - a Formula.hu exkluzív interjút készíthetett a WTCC 2012-es világbajnokával.

A Túraautó-világbajnokság szerda este hivatalosan is bemutatkozott a nagyközönségnek - a Formula.hu is ott volt a széria "shakedownjának" is nevezhető, teszttel egybekötött, vallelungai sajtórendezvényen, ahol többek között Michelisz Norberttel is beszélgethettünk. Nem engedtük el azonban szó nélkül újdonsült csapattársát, a brit Robert Huffot sem, akiben nagyszerű figurát, és - ahogyan Norbi fogalmazott  - vérprofi versenyzőt ismerhettünk meg.

Az elmúlt két szezont a Ladánál töltő pilóta nagyon sokat vár az idei szezontól - akár azt, hogy már idén megismételje 2012-es világbajnoki címét. "Az elsődleges cél mindig az, hogy megnyerjük a világbajnokságot. Valójában azonban még várnunk kell, hogy bármit kijelentsünk - láthattuk, hogy az elmúlt két évben milyen erős volt a Citroen, ahogyan azt is, hogy a Honda vált a második legjobb autóvá" - nyilatkozta Huff a Formula.hu-nak.



"Azt, hogy a csapat már három autót is indít idén, nagyszerűen ki tudjuk használni az új MAC3-rendszerű időmérőn, ezen a téren pedig bárki másnál stabilabbnak tűnünk. Ha valóban csapatként dolgozunk együtt, nagyon nagy dolgokat érhetünk el ebben az évben. Lehet, hogy a világbajnokságért is harcolhat majd valamelyikünk? Soha se mondjuk, hogy soha. Jövőre a Citroen távozásával a Honda előtt megnyílik az esély arra, hogy bajnok legyen - de idén már biztos, hogy esélyünk van a konstruktőri címre. A pilóták bajnoksága sokkal neccesebb lesz, hiszen a Citroen sokkal többre képes, mint amit mutat - viszont egy hely már biztosan kiadóvá vált a dobogón, így biztosítanunk kell, hogy hármunk közül az egyikünk érjen majd oda."

Huff nagyon örül Norbinak - úgy véli, hogy a mezőny legkedvesebb figuráját ismerte meg a magyar versenyzőben, akinek csak egy hátánya van, hogy még mindig az önbizalomhiány jelei látszanak rajta. A Ladának két éve két futamot is nyerő pilóta azt is elmondta, lehetetlen volt nemet mondani a Honda ajánlatára, de még mindig jó kapcsolatot ápol az orosz csapat tagjaival. "Én leszek az első, aki átmegy hozzájuk, és kezet ráz velük" - nyilatkozta Huff arra a kérdésre, hogy mit fog tenni, ha a Lada esetleg világbajnokságot ünnepelhetne év végén.

"Két fantasztikus évet töltöttem el a Ladánál, határozottan más és érdekes tapasztalatnak számított - a legjobb az volt egészben, hogy milyen gyorsan tanulnak, és hogy milyen gyorsan jutottak az élre. A Hondához való igazolásom régi álom volt, így nem mondhattam nekik nemet. A legjobbakat kívánom nekik a jövőre nézve, hiszen még mindig jó kapcsolatom van velük - és azzal, hogy távoztam, kaptak egy másik remek versenyzőt Gabriele személyében, így mindenki ugyanolyan boldog, mint eddig."

A mezőnyben többen is potenciális világbajnokot látnak az újonnan érkező Volvóban - ezzel Huff sincs másként. "Szerintem mindenki fenyegetést jelent. Csodálkozom, mennyien leírják már most a Chevrolet-t, noha tavaly láttuk, hogy bizonyos pályákon rettentően erősek tudtak lenni. Ezt szeretem igazán a WTCC-ben - fel kel készülnünk a legváratlanabb dolgokra is. Nincs kőbe vésve, hogy ki hol áll majd, és mit fog csinálni. A Volvo biztosan erős lesz, még ha időbe is fog nekik kerülni, ahogyan a Lada, és mindenki egyaránt. Nagyon kemény évre számítok."

A brit pilóta egy érdekes dologra is rávilágított: noha még egy versenyt sem teljesített a Hondával, úgy véli, egy dologban lehetne fejlődnie új csapatának. "A Chevrolet programja nagyon gördülékeny volt, hiszen megtették a lehető legjobb lépést: az egészet rábízták az RML-re, akik mindenért felelősek voltak - mivel több csapatnál is versenyeztem, rájöttem, milyen szerencsés helyzetben voltunk akkor. Most nálunk itt van a Honda, ahol a motort japán mérnökök készítik, és a JAS, akik a karosszériáért felelősek."

"Egy középutat kell találnunk, mert amíg egyvalaki dolgozik egy adott területen, az egyszerű, de ha már kettő, az nehezebb. A Chevrolet-nél könnyebb volt, hogy mindent az RML irányított - ezzel nem azt mondom, hogy nálunk problémák vannak, de talán van hely arra, hogy jobban is csináljuk. Hogyan is mondjuk mi, britek? „Túl sok szakács elsózza a levest” - tette hozzá mosolyogva a Honda-pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: