DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
WTCC

A feladat: Túlélni Kínát

Remélem, hogy utólag, amikor értékelem majd a Kínában történteket, igencsak pesszimistának fog tűnni a mostani kijelentésem: Sanghajban az időmérőn azért is nagyon meg kell izzadnunk, hogy bekerüljünk az első tízbe.

A 40 kiló pluszsúly, amelyet a sikeres japán hétvége után kaptunk, komolyan befolyásolja majd a teljesítményünket. Ez körönként körülbelül 6–7 tizedmásodperces lassulást jelent, de nem is ez lesz az alapvető probléma.A baj az, hogy a sanghaji pálya sosem tartozott azok közé, amelyek kifejezetten feküdtek a Civicnek. Mondom ezt annak ellenére, hogy 2013-ban a három hondás bérelte ki a dobogót a második futamon, 2014-ben pedig Mehdi Bennani futamgyőzelme során Tiago Monteiro zárt a második helyen a fordított rajtrácsos indulás után. Ezek az eredmények ugyanis javarészt a körülményeknek voltak köszönhetőek.

michelisz_kina



Tavaly nemcsak a hosszú egyenesben, hanem a szűk, kanyargós egyes szektorban is jelentős hátrányban voltunk a Citroënekhez képest. Azt tudjuk, hogy az egyenesekben a motorerőbeli és a légellenállásbeli gyengeségeink miatt vagyunk lemaradva, ám azt már tavaly is nehéz volt megérteni, hogy az egyes szektorban miért voltunk ennyivel lassabbak. Mivel az autók azóta nagy mértékben nem változtak, azzal számolok, hogy ez a hátrányunk az előttünk álló hétvégén is adott lesz. Sőt, a 40 kilós pluszsúly miatt valószínűleg még növekedni is fog a tavalyihoz képest, hiszen akkor ballaszt nélkül versenyeztünk.

Mindebből következik, hogy ha végignézünk a mezőnyön, az első tízbe való bekerülés tényleg gondot is okozhat az időmérőn. Kínában hasonló erőviszonyokra számítok, mint amit idén a Slovakia Ringen megtapasztaltunk, ahol komolyabb pluszsúly mellett sajnos a Honda a leggyengébb erő volt a márkák között. Ezúttal a Lada és a Chevrolet sem kap ballasztot, amit kihasználva könnyen elénk kerülhetnek. Így komolyan kell számolnunk Tom Chiltonnal, Hugo Valentével, Tom Coronellel és mindhárom Lada-pilótával is, ami már alapból hat versenyzőt jelent. Mellettük ott van még öt Citroën, plusz a két hondás márkatársam a mezőnyben. Mondom, nagy harc lesz az első tíz helyért.

Ennek ellenére egyelőre meg sem fordul a fejemben az a forgatókönyv, miszerint nem szerzünk helyet magunknak az első tízben az időmérőn. Ezzel rettentő nehéz helyzetbe kerülnénk az év végi versenyfutás szempontjából.A szezon hátralevő részében már nem fordulhat elő olyan, hogy nem kerülünk be az első tízbe, ezért Sanghajban is az lesz a célom, hogy az időmérőn olyan kiindulóhelyzetbe kerüljünk, amellyel legalább az egyik futamon reális esélyünk lehet az erős pontszerzésre.

Az év végi negyedik helyért való versenyfutásban Ma Csing-hua az egyik legnagyobb riválisom, akitől sokat várok ezen a hétvégén. Neki ez a hazai versenye, ez az ő Hungaroringje, amelyen tavaly már bizonyított is, hiszen nyers tempóban közel volt José María Lópezhez. A Citroënnek már csak a piac szempontjából is fontos a sanghaji szereplés, és biztos vagyok benne, hogy a lehető legjobb feltételekkel támogatja a kínai versenyzőjét. Van reális alapja annak, hogy ezután a helyszín után nőni fog a pontkülönbség köztem és Ma között, abban viszont őszintén hiszek, hogy nem nőhet akkorára, amit ne lehetne ledolgozni az utolsó két versenyhétvégén. Jó lenne, ha nem úgy kellene Thaiföldre és Katarba utaznunk, hogy már csak a vak szerencsében bízhatunk.

A legutóbbi japán hétvége eredményeihez képest talán éles lesz a váltás Kínában a teljesítményüket illetően, de voltak már olyan hétvégéink a szezonban, amelyeken csak döcögött a szekér. Semmi olyan nem vár ránk Sanghajban, amivel még nem találkoztunk az elmúlt években, és pontosan ezek a tapasztalatok segíthetnek hozzá minket ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a lehetőségeinkből.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: