A 2008-as szezon hozta meg a nemzetközi sorozatokba való belépés lehetőségét Michelisz Norbert számára, amivel a fiatal versenyző élni is tudott. Négy zsinórban megszerzett pole pozíciót szerzett a SEAT Leon EuroCup mezőnyében, de kiesések sorozata miatt sokáig úgy tűnt, hogy a SEAT Sport által felajánlott WTCC vendégülésről le kell mondania.
Akkoriban mindössze hat pilóta nyerhette el a meghívást, hogy egy hétvégét a világbajnokság mezőnyében versenyezhessen, és a szezon elején senki – beleértve a 2009-es EuroCup bajnok Micheliszt és a 2010-es győztes Wéber Gábort is – nem gondolta, hogy a magyar versenyzőknek esélyük lehet megszerezni a benzines SEAT Leon TFSI ülését. Féltávnál viszont nyilvánvalóvá vált, hogy a Zengő Motorsport versenyzői az élmezőnybe tartoznak, Monzában pedig megtört a jég és Michelisz elnyerte a lehetőséget, hogy Japánban a WTCC-ben versenyezhessen.
Michelisz Norbert lehetőségként, nem pedig jutalomként kezelte a 2008-as japán versenyt. A 2006-os idényre fejlesztett benzines SEAT Leon ideális volt a bemutatkozáshoz, de semmiképpen sem lehetett versenyképes technikának elkönyvelni. Ettől függetlenül a magyar versenyző komolyan vette a ritka lehetőséget és mindent megtett, hogy sikeresen szerepeljen Japánban.
A cél a lehető legtöbb kilométer megtétele volt, de Michelisz már az első versenyen szeretett volna a privát versenyzők között előkelő helyet elérni. Nehézséget jelentett viszont, hogy a fiatal versenyző pályafutása során először nem talált a mezőnyben igazi mércét, hiszen még alkalmi csapattársa, a holland Tom Coronel is erősebb autót vezetett nála, míg a gyári csapat SEAT Leon TDI-i külön ligában indultak.
Mindössze 90 perc állt Michelisz rendelkezésére, hogy megismerje az autót és a japán helyszínt is, mielőtt elérkezett az időmérő edzésig, ami az első igazán fontos csata volt a hétvégén. Ebből adódóan az első, pénteki teszt a tanulási görbe megkezdéséről szólt: a kopott gumik és a tapasztalat hiánya három másodperces hátrányt eredményezett a tempót diktáló Augusto Farfus mögött.
A hétvége fontosabb szakasza szombaton kezdődött meg, amikor Michelisz új gumikat kapott a délelőtti edzésre, amikkel a 18. leggyorsabb időt érte el és kilenc tizedmásodperccel közelebb került Farfus versenyautójához. Ennél viszont talán fontosabb volt, hogy Michelisz 0.077 másodperccel gyorsabb volt Tom Coronelnél, ami egy apró, de jól eső siker volt a magyar versenyző bemutatkozó hétvégéjén.
Ez persze nem tartott sokáig, hiszen Coronel visszavette az irányítást a második edzésen, amelyen a 2. pozíciót szerezte meg, de nem sokkal utána következett Michelisz is, aki a 4. pozíciót érte el köszönhetően annak, hogy csapatával még mindig az időmérős beállításokat csiszolták, míg a többiek már a versenyre készültek.
Az edzések látványos eredménye ellenére a bennfentesek pontosan tudták, hogy az időmérő edzésen nem lehet ennyire kiemelkedő eredményt elérni, ezért Michelisz Norbert 20. helye sem meglepetést, sem csalódottságot nem váltott ki. Különösen igaz ez úgy, hogy mindössze 0.275 másodperccel volt lassabb a 17. Tom Coronelnél.
Vasárnapra viszont kellemetlen meglepetés érkezett, mivel a hétvége folyamán először esni kezdett az eső, így a reggeli bemelegítésen Michelisz először vezetett WTCC autót a nedves aszfalton, ami hasznos tapasztalat volt a délutánra várható viszonyok miatt.
Nem a legszebb reményeknek megfelelően alakult az első futam, mivel Michelisz Norbert már a második kör elején kénytelen volt feladni a küzdelmet. Az esőáztatta verseny első kanyarjait a magyar versenyző még sikeresen átvészelte, később viszont a csúszós aszfalt miatt egy elkerülhetetlen baleset részese volt, ami után kénytelen volt kiállni.
A magyar versenyzőt a hazai pályán induló Manabu Orido forgatta ki, majd többen nekiütköztek. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Michelisz vissza tudta vezetni autóját a SunRed szerelőihez, akik a második körben történt baleset után rögtön neki is álltak a javításnak, amivel sikeresen elkészültek még a második futam előtt, így nem volt akadálya annak, hogy Michelisz újból elinduljon Okayamában.
Micheliszre ekkor viszont már kevésbé figyelt a paddock, hiszen a SEAT Sport az első futamon megszerezte a gyártók világbajnoki címét, Tom Coronel pedig a 8. helyen zárt és így megörökölte a második futam pole pozícióját, míg Michelisz a mezőny végére került.
A balul sikerült első felvonás után Michelisz célja a második futam befejezése volt. Ezt elősegítendő, csapata úgy döntött, hogy esőgumikat szerel a magyar versenyző autójára. Talán nem ez volt a lehető leggyorsabb opció, de mégis lehetővé tette Michelisz Norbert számára, hogy a 28. helyről rajtolva a szenzációs 16. helyet szerezze meg a távoli Okayamában.
Noha a címlapokat Tom Coronel foglalta el váratlan győzelmének köszönhetően, a hazai szurkolóknak elsősorban Michelisz eredménye adott okot az elégedettségre. A legjobb 20 közötti eredmény igazi ígéretet hordozott a jövőre nézve. Mintha egy körre a vidámparkban lett volna: amint kiszállt az autóból, Michelisz máris a visszatérésére gondolt.