DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 9. szerda
WEC

Le Mans 24, 8. óra: A Ferrarik és Rossiék az élen

A sárga #83-as Ferrari áll az élen Le Mans-ban nyolc óra verseny után, de a mezőny végéről előretörő Porsche is meccsben lehet. A turbópékek vezetnek az LMP2-ben, Rossiék a GT-mezőny élén.

A Le Mans-i 24 órás verseny folyamatos élő szöveges tudósítása ide kattintva követhető!

Nyolc óra elteltével jelentkezünk a Le Mans-i 24 órás futam állásával. A verseny egyharmadánál a #83-as AF Corse, vagyis a sárga Ferrari vezeti a mezőnyt, közvetlenül a márkatárs #51-es egység előtt. Sokáig a három Ferrari elfoglalta az első három helyet, azonban a rajt után szépen felzárkózó #6-os Porsche a bokszkiállások során néha megszakította ezt az uralmat.

A Ferrari hármas vezetése akkor szakadt meg végleg, amikor Miguel Molina figyelmen kívül hagyott egy dupla sárga zászlót, emiatt a #50-es Ferrari áthajtásos büntetést kapott. Ez a hiba a csapatot a negyedik helyre taszította a #6-os Porsche mögé.

ferrari83



Jelenleg ez a négyes mezőny emelkedik ki a többiek közül, mögöttük azonban továbbra is szoros a küzdelem: a BMW-k, a Cadillacek, a #8-as Toyota és a két gyári Porsche is ott van a mixben – az aktuális sorrendet az határozza meg, hogy éppen ki hol jár a bokszkiállási ciklusában. Összesen 16 autó van még azonos körön belül, ami rendkívül fontos, hiszen egy safety car-fázis esetén bármelyikük visszacsatlakozhat az élmezőnyhöz.

Az LMP2-es kategóriában az Inter Europol ELMS-autója uralja a mezőnyt, de közvetlenül mögöttük, kiállásnyi távolságon belül ott lohol a Panis Racing #48-as gépe. Szorosan követi őket a két IDEC Sport, a két Proton és az AO by TF különleges festésű autója is, így a lengyel csapatnak továbbra sem lehet nyugodt a helyzete.

A GT3-asok között jelenleg a #46-os BMW áll az élen, Valentino Rossi autójával. Mögötte a #92-es Manthey Porsche próbál lépést tartani, de a #21-es Ferrari, a két Lexus, valamint az Iron Dames egysége is lőtávolon belül van. Rossiék előnye azonban egyelőre stabil, több mint egy perc.

Az idei Le Mans-i 24 óráson eddig nem volt szükség safety car-ra, balesetből is mindössze egy járt kieséssel. Összesen három autó kényszerült feladni a versenyt: előbb a balesetező #88-as Proton, majd a pálya szélén megálló #95-ös McLaren, végül pedig a sok szerelésen átesett #60-as Iron Lynx Mercedes is búcsúzott.

A Le Mans-i 24 órás verseny folyamatos élő szöveges tudósítása ide kattintva követhető!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: