Ma este 19:00-tól rendezték az idei Le Mans-i 24 órás verseny időmérőjének első felét, amely során minden kategóriából a legjobb nyolc jutott tovább a csütörtök esti hyperpole-ba – viszont mivel a Hypercar és az LMGT3 kategóriában is 23-23, az LMP2-ben pedig 16 induló volt, így jelentősen lemorzsolódott a mezőny a nap során.
A 62 induló többször is feltartotta egymást a pályán, voltak forgalmi akadályok és hibák is, amelyek egy-egy kört el tudtak rontani, és ez több helyen is jelentősen befolyásolta az eredményeket. A hajrában egy piros zászló többeket is megfosztott az utolsó igazán gyors kör lehetőségétől.
BMW-bravúr a csúcskategóriában
A Hypercarok között komoly meglepetés történt: végül Dries Vanthoor futotta a legjobb köridőt a #15-ös BMW-vel, ő jutott tovább elsőként az időmérő kiemelt szakaszába, holnapra. Mögötte Sebastien Bourdais és a Cadillac Amerikából érkező, sárga festésű #3-as autója lett a második, míg Antonio Fuoco a harmadik pozícióba hozta be az #50-es Ferrarit.
A jelentős meglepetés viszont egyrészt az, hogy a leggyorsabbnak várt Porschék közül csak egyetlen egy, a világbajnokságot vezető #6-os autó csúszott be a top nyolcba, méghozzá épphogy csak a nyolcadik helyen – Kevin Estre nem egészen egy tizedmásodperccel előzte meg Callum Ilott #12-es Jota Porschéját.
Ugyanakkor Toyotából is csak az egyik jutott tovább, Kamui Kobayashi negyedik lett a #7-essel, Brendon Hartley viszont a 12. helyen zárt a #8-assal – a japánok autói többször is pórul jártak a nagy forgalom miatt. Ferrariból a két gyári jutott be (Fuoco mellett az #51-essel Alessandro Pier Guidi is ott van), Cadillacből is bent van a #2-es is (Alex Lynn révén), míg a BMW bombameglepetése mellett jegyezzük fel, hogy az ötödik helyen bent van Paul-Loup Chatin irányításával az Alpine #35-ös autója is.
Kiesett viszont a harmadik Ferrari, a hatból öt Porsche, mindkét Peugeot, az említett egyik Toyota, az egyik BMW, a harmadik Cadillac és természetesen mindkét Lamborghini, valamint az Isotta Fraschini is.
Frissítés: az esemény után Kobayashi idejét elvették, mivel ő okozta az időmérőt lezáró piros zászlót, és a szabály ezt mondja ki. Így a japán a 23. helyre kvalifikálta a Toyotát, a hyperpole-ban pedig ott lehet Ilott és a Jota Porsche.
Ez történt az LMGT3-ban és az LMP2-ben
Az LMGT3-ban a Proton Competition #77-es Ford Mustangja volt a leggyorsabb Benjamin Barker kezei között, másfél tizedmásodperccel előzte meg Frederik Schandorff és az Inception Racing #70-es McLarenjét – de beszédes, hogy a harmadik Daniel Juncadella (TF Sport, Corvette) már több mint nyolc tizeddel maradt le.
A hyperpole-ban ott lesz még két Aston Martin, egy Ferrari, egy Lamborghini és egy Porsche is, az Iron Dames női egysége pedig három századmásodperces hátránnyal lett kilencedik, így lemaradt a top nyolcról. Szintén nem jutott be a legjobbak közé Valentino Rossiék #46-os BMW-je, ők a 12. helyen zárták az időmérőt.
Az erre az egy futamra visszatérő LMP2-es kategóriában Malthe Jakobsen volt a leggyorsabb a Cool Racing #37-es autójával, Louis Deletraz (AO BY TF, #14) és Benjamin Hanley (United Autosports, #23) előtt.
Eredménylisták itt találhatók!
Ma 22:00-tól következik egy éjszakai körülmények között futott szabadedzés, holnap délután egy harmadik gyakorlás, majd 20:00-tól jön a hyperpole.
A teljes menetrend és a Le Mans-hét legfontosabb tudnivalói mind megtalálhatók itt: