Monzában rendezték a hétvégén az Endurance-világbajnokság harmadik állomását. A hatórás versenynek a Toyota vágott neki esélyesként a hiperautók között, a Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Kazuki Nakajima által fémjelzett #8-as autó azonban viszonylag hamar kiszállt a küzdelemből műszaki problémák miatt, amelyből aztán több is sújtotta őket a hatórás futam során. A pole-t is megszerző Mike Conway, Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi egység így viszonylag magabiztosan őrizgette a vezetést, versenytempóban ugyanis sem az Alpine, sem a Glickenhaus nem tudta velük tartani a lépést.
Az utolsó előtti órára fordulva aztán majdnem jött a dráma, ugyanis Kobayashi alatt megállt a #7-es Toyota az Ascari-sikán előtt. A japánnak végül sikerült újraindítania az autót, a Glickenhaus viszont így is ideiglenesen az élre állt, a WEC-ben való szereplésük során először. Aztán viszont őket is utolérte a technika ördöge: féket is kellett cserélniük, így annyi időt veszítettek, hogy még az összetett dobogóról is lecsúsztak.
Az Alpine még így is veszélyes lehetett volna a #7-es Toyota elsőségére, de a hajrában egy biztonsági autós fázis szerencsésebben jött ki Kobayashiéknak, akiket még az utolsó kerékcsere miatt is vizsgáltak, ám végül egyperces fórral győztek Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere és Andre Negrao előtt. A Glickenhaus gondjai miatt a dobogót egy LMP2-es gárda, a címvédő United Autosport tette teljessé Philip Hansonnal, Filipe Albuquerque-vel és Fabio Schererrel.
Ami a GTE Pro kategóriát illeti: nem jött össze a hazai diadal a Ferrarinak, az idén másodszor győzni tudó Kevin Estre, Neel Jani porschés páros ugyanis kényelmesen behúzta a géposztály első helyét.
A világbajnokság augusztus 21-22-én a legendás Le Mans-i 24 órás versennyel folytatódik.