Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 3. csütörtök
WEC

Személyes hangvételű levélben mondott köszönetet a WEC-bajnoki címért a Toyota elnöke

A Toyota világszintű elnöke, a maga is mesterpilóta Akio Toyoda személyes hangvételű levélben gratulált és fejezte ki köszönetét Mike Conwaynek, Kamui Kobayashinak és José María Lópeznek.

A Toyota világszintű elnöke, a maga is mesterpilóta Akio Toyoda személyes hangvételű levélben gratulált és fejezte ki köszönetét Mike Conwaynek, Kamui Kobayashinak  és José María Lópeznek, a Toyota GAZOO Racing versenyistálló pilótáinak a múlt hétvégén, Bahreinben a Hosszútávú Világbajnokság idei utolsó futamán megszerzett világbajnoki címhez. Levele alább olvasható. 

„Gratulálok Mike-nak, Josénak és Kamuinak az utolsó fordulóban aratott győzelmükhöz és a világbajnoki címhez. Sebastien, Brendon és Kazuki szintén szépen szerepeltek a TS050 HYBRID utolsó futamán. Köszönöm nektek a kettős győzelmet és azt, hogy szépen versenyeztetek! Pár évvel ezelőtt a úgy emlegették a Toyotát, mint a Hosszútávú Világbajnokságon elátkozott királykisasszonyát. Sorozatban értek minket a csalódások, de olyan elszántan törekedtünk a nehézségek leküzdésére, hogy végül 2016-ban megszületett a TS050 HYBRID. Ám a legelső idényében az új autó leállt a pályán, épp mielőtt győztesként célba ért volna Le Mans-ban. Hatalmas csalódás volt ez a pilóták és a csapat számára. Én is nagyon csalódott voltam. Aztán a következő évben, 2017-ben Kamui 3 perc 14,791 másodperccel minden idők leggyorsabb körét teljesítette, és megmutatta, mennyire gyors is ez az autó – és ez a rekord a mai napig él. Azonban a három autónkból csak egy tudott célba érni… szóval gyorsak voltak, de nem hibátlanok. 2018-ban végül sikerült elérni azt a célunkat, hogy az élen végezzünk a Le Mans-on, majd 2019-ben és 2020-ban is győztünk, így sorozatban már három diadalt arattunk itt. Tovább tudtuk fejleszteni az autót, hogy a pilóták mindent kihozhassanak belőle.

Toyota_Gazoo_Racing_Akio_Toyoda_Morizo



Öt évbe tellett eljutni erre a szintre. Ugyanakkor Seb és Kazuki nyolcas autója volt az, amelyik háromszor is győzött a Le Mans-on, miközben Mike, Kamui és Jose hetes autójával mindig adódott valami gond. Ez minden egyes alkalommal hatalmas csalódást okozott nekik, és őszintén el kell ismernem, ez mindig is bántott engem. Ezúttal a hetes autó nyerte meg a TS050 HYBRID utolsó futamát, és egyben a világbajnoki címet is megszerezte. Nagyon jó érzés volt látni a mosolyogó pilótákat a futam után. Én is megkönnyebbültem. Immár magabiztosan küldhetjük nyugdíjba a TS050 HYBRID-et. Az utolsó futamon aratott kettős győzelem után Mike, Kamui és Jose öröme lesz a legnagyobb motiváció számunkra a következő autó kifejlesztéséhez, így aztán örömmel állhatunk majd rajthoz a hamarosan elkészülő Hypercar versenygéppel. A TS050 HYBRID 34 futamon lépett pályára, 16 alkalommal rajtolt a pole pozícióból, tizenötször értük vele el a legjobb köridőt, és 19 győzelmet arattunk. Szeretném őszintén megköszönni mindezt az összes mérnökünknek, szerelőnknek és pilótánknak, akik ezzel az autóval dolgoztak, illetve minden szurkolónknak, akik támogattak minket. A következő idényben új autóra váltunk, és tudjuk, hogy a pilótáink nyugodtan és maximális elszántsággal ülhetnek majd be abba a gépbe. Egyre jobb autók készítésére vágyunk, és ez soha nem múlik el. Reméljük, hogy a szurkolóink továbbra is mellettünk állnak majd, és részesei maradnak a TOYOTA GAZOO Racing világának. Köszönöm.

U.I. Kamuinak: 

Ma csak egyvalaki volt a dobogón, aki nem tudta kinyitni a pezsgőt. Kezdtem aggódni, hogy már elfelejtetted, hogyan kell pezsgőt bontani! A következő idénytől új autóval versenyezhetsz. Olyan autót készítek elő neked, hogy folyamatos rutinod lehessen a pezsgősüveg nyitásában! Kérlek, számíts majd erre!

Akio Toyoda

     A Toyota Motor Corporation elnöke”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?