Bár a járvány miatt a szokásos júniusi időpontjában nem rendezhették meg, a Le Mans-i 24 órás 2020-ban sem maradhatott el: szeptemberben, fokozott egészségbiztonsági intézkedések mellett rendben lezajlott az év egyik legnagyobb, legfontosabb és legkimerítőbb autóversenye.
A Le Mans-ban korábban példátlan balszerencsehullám által sújtott Toyota immár a harmadik szezonban vághatott neki a 24 órás erőpróbának abszolút esélyesként, hiszen a teljes gyári támogatást élvező, technikai fölényben lévő #7-es és #8-as autó mellett csak a Rebellion két, és a byKolles egy autója nevezett a legerősebb, LMP1-es kategóriába. A japánok elsősége nem is volt veszélyben, bár nem működött mindkét autójuk problémamentesen: a sokáig vezető #7-es autót az éjszaka folyamán szerelni kellett, így visszaestek a két Rebellion mögé. A dobogó végül úgy lett meg a Lopez, Kobayashi, Conway triónak, hogy a Rebellion csak Le Mans-ba nevezett autója kevéssel az utolsó óra megkezdése előtt egy kuplunghiba miatt a falnak koccant és szerelésre szorult. A WEC-től búcsúzó Rebellion #1-es autója bejött a második helyre Nato, Senna és Menezes vezényletével, míg a #8-as Toyota zsinórban harmadik győzelmét semmi nem veszélyeztette: Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi harmadszor, Brendon Hartley másodszor nyerte meg a 24 órást.
Az LMP2-ben is maradt még dráma a hajrára, Vergne az utolsó órában járta meg a bukóteret a harmadik helyről, a kategóriagyőzelemért pedig az utolsó órákban a #22-es United Autosport és a #38-as Jota harcolt. A kategóriagyőzelem végül Zak Brown csapatáé lett Paul di Resta, Filipe Albuquerque és Philip Hanson jóvoltából.
A GTE Pro kategóriát a #97-es Aston Martin nyerte, ők három év után térnek vissza a csúcsra, Alex Lynn, Maxime Martin és Harry Tincknell első kategórigyőzelmét jegyzi. A címvédő egység, Serra, Calado és Pier Guidi második lett az #51-es Ferrarival, a bajnoki listavezető Thiim és Sorensen pedig Richard Westbrook partnereként harmadik lett a #95-ös Astonnal. Sorensen ezzel eddigi legjobbját érte el, Westbrook pedig beállította azt.
Török kategóriagyőzelem az amatőrök között! Salih Yoluc a brit nagymenő, Jonathan Adam és Charlie Eastwood oldalán győzött a TF Sport #90-es Astonjával, így a brit gyártó története során először mindkét GT-kategóriát megnyerte. A #77-es Dempsey-Proton Porsche lett a második, bár sokáig nem haladtak ennyire jó pozícióban, de a stabil teljesítmény meghozta gyümölcsét Campbellnek, Riednek és Perának, míg harmadikként a #83-as AF Corse Ferrari, a listavezető futott be, Collard, Perrodo és Nielsen kezei között.
A verseny teljes végeredménye ide kattintva elérhető.
További részletek a verseny teljes 24 órájáról készített élő szöveges közvetítésünkben.