Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. november 30. hétfő
WEC

Maximális sikerhendikep és dupla dobogó

A TOYOTA GAZOO Racing két autója is dobogós helyen végzett a hatórás Lone Star Le Mans futamon, a texasi Austinban, ami a 2019-2020. évi FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) ötödik fordulója volt. A futamon Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley 8. rajtszámú TS050 HYBRID-je a második helyet szerezte meg 51,524 másodperccel lemaradva a futamgyőztes Rebellion autó mögött, ezzel tovább csökkentve hátrányát a világbajnoki mezőnyben élen álló csapattársaikhoz képest. Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López a 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del maximális sikerhendikeppel indult, ezért nem volt reális esélyük megszorítani LMP1-es riválisaikat, de kiegyensúlyozott teljesítményükkel végül a harmadik helyen értek célba, megőrizve ötpontos előnyüket a világbajnoki mezőny élén.

Az izgalmas texasi verseny után a TOYOTA GAZOO Racing továbbra is magabiztos, 33 pontos előnnyel rendelkezik a csapatok versenyében  a Rebellion Racinghez képest, de hátra van még három futam az idényből, így még semmi nem dőlt el. A verseny borús időben és erős szélben rajtolt. José a második helyről indult a 7-es autóval, míg Sébastien a harmadikról a 8-assal. Röviddel a start után, már az első körben helyet cseréltek az eltérő sikerhendikepek okán. Sébastien mindent megtett, hogy lépést tartson az 1-es számú Rebellion autóval, amelyik pole pozícióból indulva biztonságos előnyre tett szert. Amikor 90 perc után Sébastien beállt a bokszutcába, hogy átadja az autót Brendonnak, a második helyen haladó 8-as autó nagyjából fél perccel maradt le az élen haladó egység mögött, míg a harmadik helyezett 7-es gép hátránya 40 másodperccel volt nagyobb ennél. Ekkor adta át José a kormányt Mike-nak.

Az erősen kezdő Brendonnak sikerült felvennie az élen haladó autó tempóját, majd a bokszutcában elvégzett gyors munkának köszönhetően 20 másodpercre mérsékelte a hátrányt, így továbbra is nyomás alatt tudta tartani riválisát. A tankolást követően a korábban három austini futamon is diadalmaskodó Brendon továbbra is erős köridőket ment, és versenyben maradt a győzelemért. Nem sokkal a táv fele után, a következő pilótacsere során Kazuki vette át a 8-as autót, és folytatta az üldözést, míg a harmadik helyen álló 7-esbe Kamui ült be. Közben a verseny képe nem sokat változott. A jelentős sikerhendikeppel küzdő 8. rajtszámú TS050 HYBRID-nek nem volt igazán alkalma felzárkózni az élen haladó autó mögé, de Kazuki mindent megtett azért, hogy minimalizálja az időhátrányt Brendon 75 perces utolsó szakasza előtt. Nem sokkal ezután, az utolsó szakaszra Kamui is átadta az immár egykörös hátránnyal versenyző 7-es autót Josénak. Brendon a második helyen ért célba – ez azonos a TOYOTA legjobb korábbi eredményével a Circuit of the Americas pályán –, míg José két körrel lemaradva a harmadik helyen végzett. A két TS050 HYBRID az USA-ban várja meg az idény következő fordulóját, ami az 1000 mérföldes Sebring futam lesz Floridában, március 20-án. Ezt követően a WEC visszatér Európába a legendás Spa, illetve Le Mans futamokra.

 



Hisatake Murata (a csapat elnöke)

„Gratulálok a Rebellionnak a győzelemhez. Hibátlan futamunk volt, a csapatban mindenki jó munkát végzett, és maximális teljesítményt nyújtott. Sajnos a győztest így sem tudtuk megszorítani, de mindent megtettünk, hogy mérsékeljük a lemaradást, így még jól állunk a világbajnoki esélyeket tekintve. Köszönet mindenkinek, aki nekünk szurkolt Texasban. Örömmel várjuk, hogy ismét ilyen fogadtatásban legyen részünk a következő hónapban, a Sebring futamon. Célunk, hogy ott ismét a dobogó legfelső fokára állhassunk.”

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Nehéz futam volt, az egész szakasz során küzdenem kellett a jó köridőkért, gyakorlatilag önmagunkkal versenyeztünk. A futam elején még reménykedtem, mert José nem volt leszakadva annyira a 8-as autóról, később azonban egyre nagyobb lett a hátrányunk. Nem tehetünk mást, tovább harcolunk az elérhető legjobb eredményekért a bajnoki cím megszerzése érdekében. Még mindig mi állunk az első helyen, ez azért nyújt némi vigaszt.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Jól éreztem magam ma, élveztem a vezetést. A csapat remek munkát végzett egész héten, mindenki jól teljesített, nagyszerűen sikerültek a kiállások. Ám tekintettel a sikerhendikepre nem remélhettünk a harmadiknál jobb helyezést. Frusztráló érzés ez, hisz hiába tettünk meg mindent, nem volt sok esélyünk. Gratulálunk a Rebellionnak, akik nagyon jól versenyeztek és egyszer sem hibáztak.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Nem volt könnyű úgy rajtolni ezen a hétvégén, hogy papíron a miénk volt a leglassúbb LMP1 autó, de igyekeztünk a lehető legtöbb pontot megszerezni. Mindig győzni akarunk, de most a harmadik hely volt a legtöbb, amit elérhettünk. Mindazonáltal voltak pozitívumok is ebben a futamban: nagyon jól éreztem magam az autóban, voltak jól sikerült köreink, így elégedett vagyok a teljesítményemmel. Ráadásul még mindig mi állunk az élen a világbajnoki mezőnyben.”

 

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

 „Mindent megtettünk, amit lehetett, gratulálunk a Rebellionnak a győzelemhez. Most egyszerűen nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy behozzuk őket. Sajnos ez egy magányos futam volt az autónk számára, mert a 7-es a nagyobb sikerhendikep miatt nem tudott lépést tartani velünk. Magányosan teljesítettük ezt a futamot, ami egy kicsit furcsa érzés volt.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Nehéz futam volt ez számunkra, bár nem voltunk túlságosan lemaradva a Rebellionhoz képest, ők viszont elég gyorsak voltak a győzelemhez. Gratulálunk nekik, hisz remekeltek, egyszer sem hibáztak. Nem gondolom, hogy pusztán a sebességet nézve lett volna esélyünk a győzelemre, ezért csapatként arra koncentráltunk, hogy a legjobb teljesítményt hozzuk ki magunkból, és csapatként jól szerepeljünk.”

Brendon Hartley (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Sikeresnek érzem a mai napot, hisz egyik pilótánk se hibázott, sőt, voltak jó szakaszaink, és jól sikerült kiállásaink. Tudtuk, hogy mire lett volna szükség ahhoz, hogy legyen valamennyi esélyünk a győzelemre, de a Rebellion hibátlanul versenyzett. Nagyon jól mentek, és egyértelműen gyorsabbak voltak nálunk. Élveztem a vezetést, a forgalmat, az autó fantasztikusan jól feküdt ezen a pályán, csak azt sajnálom, hogy nem sikerült szorossá tenni a versenyt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?