Steward
Vaszilykó Péter
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 9. csütörtök
WEC

Mégsem áll rajthoz a WEC zászlóshajója, a Valkyrie

A 2020/2021-es szezonban biztosan nem indul a WEC új szabályainak megfelelően kialakított Aston Martin Valkyrie, ami a sorozat jövőbeli csúcsosztályának első képviselője volt.

Elveszítette új csúcskategóriájának zászlóshajóját a hosszútávú-világbajnokság, miután az Aston Martin szerdán bejelentette: szünetelteti a Valkyrie alakuló versenyprojektjét. A brit márka és a Red Bull által közösen fejlesztett autó abban az idén debütáló Hypercar kategóriában indult volna, amivel a szervezők új életet próbáltak lehelni a sorozatba. A bejelentés nem sokkal az után érkezett, hogy az F1-es Racing Point bejelentette, Lawrence Stroll közreműködésével (és pénzével) az Aston Martin 2021-től csatlakozik a száguldó cirkuszhoz. Emellett a WEC 2021-től beengedi mezőnyébe az eddig Amerikában versenyző, LMDh kategóriájú autókat is, így az Aston megtorpant, és most átgondolja, akar-e a prototípusok között versenyezni.

A Red Bull F1-es pilótái a napokban próbálhatták ki a Valkyrie-t

Alig egy órával a bejelentés után a WEC saját közleményt adott ki, amelyben leírták: egyáltalán nem meglepő a márka döntése, amelynek új projektje körül hónapok óta csend volt. Hozzátették, ez a kategóriát illető terveiket nem befolyásolja. Emellett abban bíznak, a Red Bull és az autó versenyváltozatáért felelős Multimatic idővel megoldást talál a fennakadásra.

Ezzel továbbra is a Toyota marad az egyedüli nagyobb autómárka, ami képviselteti magát a WEC csúcskategóriájában. Mellettük két kisebb alakulat, a Glickenhaus és a ByKolles 2020-as indulására lehet még számítani. A Peugeot 2022-re tervezi a debütálást, ám kérdés, hogy a hiperautók vagy az LMDh-k között.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?