Fujiban összesen három csapat a Jota Sport, a Jackie Chan DC Racing és a High Class Racing versenyautói futottak Goodyear abroncsokon. Mindhárom csapat az LMP2-osztályban versenyez: ez az egyetlen olyan WEC-kategória, ahol az abroncsgyártók is megküzdhetnek egymással. Az érintett csapatok hasonló, Oreca karosszériás autókkal álltak rajthoz, és a hétvége során mindhárman egy ideig vezették a mezőnyt.
Szuper szombat
A két pénteki edzés után, amelyeken a Jota Sport és a High Class Racing diadalmaskodott, szombaton a Jackie Chan DC Racing szerezte meg az első rajthelyet. Gabriel Aubry és Ho-Pin Tung átlagos körideje 1:29,302 volt, ráadásul 1:29,175-ös idővel Tung tudhatta magáénak a leggyorsabb kört is. Jelzésértékű, hogy a Goodyear abroncsokkal felszerelt autók három szakaszban is vezettek a nagy visszatérés második versenyén.
A High Class és a helyi hős
Kenta Yamashita, a Forma-3 2016-os japán bajnoka, a hazai pálya jelentette előnyt hozta a High Class Racing csapatához. Az első órában komoly harcot folytatott a vezető pozícióért, majd átadta a vezetést Anders Fjordbachnak. A dán versenyző a második óra végén vette át a vezetést az élbolyban.
A Jackie Chan DC Racing végig szorosan az élbolyban autózók nyomában maradt, és egy körrel később Will Stevensnek végre sikerült Fjordbach mögé kerülnie, átvéve a második helyet. A kezdeti tumultusban a Jota Sport elveszítette vezető helyét, de Antonio Felix da Costa fantasztikus kitartásának köszönhetően a csapatnak a verseny felénél végül sikerült a negyedik pozícióba kerülnie.
Félúton a dicsőség felé
A harmadik órát Fjordbach és Stevens heves küzdelme fémjelezte. Arról se feledkezzünk meg, hogy Goodyear abroncsokkal felszerelt autók most először futottak világbajnoki futamon Japánban első és második helyen Michael Schumacher és Jacques Villeneuve 1997-es F1-nagydíjon vívott legendás küzdelme óta.
Nem sokkal ezután egy sárga zászlós időszakot és néhány bokszkiállást követően a High Class, a Jackie Chan és a Jota bekerültek a négyfős élbolyba. Két órájuk maradt arra, hogy ledolgozzák a hátrányukat. Yamashita (High Class) és Ho-Pin Tung (Jackie Chan) az újrastartolás után nem sokkal már magabiztosan vezették a mezőnyt, bár meg kellett birkózniuk a Fujira jellemző gyors záporokkal. A Goodyear legújabb sima keveréke azonban a csepergő esőben is megtartotta a hőt, így a versenyzőknek egy pillanatig sem kellett az időjárás miatt lassítaniuk.
Két dobogós hely
Az utolsó órát már száraz körülmények jellemezték. A High Class autóját végül az élmezőny maga mögé utasította, így az első három helyért a Jota Sport és a Jackie Chan maradt versenyben. Anthony Davidson nem kímélte a Jota Sport Orecáját, így biztosította magának a második helyet, míg a dobogó harmadik fokára végül Tung állhatott fel.
Ben Crawley, a Goodyear motorsportokért felelős igazgatója mindhárom csapatra büszke: „A Jota első rajthelye és stabil második helyezése jelentős eredmény a visszatérésünk szempontjából. Mind a Jackie Chan DC Racing, mind pedig a High Class magabiztosan vezette a mezőnyt. Mindhárom csapatnak szeretném megköszönni, hogy a Goodyear abroncsait választották. Nagyon tanulságos volt számunkra az első WEC-versenyünk a Fuji pályán, ami sokat segít abban, hogy a jövő hónapban sikeresen szerepelhessünk Kínában.”