DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
WEC

Ismét megállíthatatlan volt a Toyota úthengere

Újabb domináns győzelmet aratott a japán márka a Hosszútávú-vb legutóbbi fordulóján Fujiban. Buemi, Hartley és Nakajima az első győzelmét szerezte a 2019/2020-as szezonban.

Az LMP1 új büntetőrendszerének köszönhetően a Toyota 8-as számú autója könnyedén szerzett pole-pozíciót, majd fordította azt győzelembe a WEC japán futamán. Brendon Hartley a 2017-es austini forduló óta most nyert először. A papíron körönként négy tizeddel lelassított 7-es autó Kamui Kobayashi, Mike Conway és José Maria Lopez hármasával esélytelenül vette fel a harcot a márkatársakkal.

 toyota-fuji-2019-win



A hatórás viadal felénél érkező eső megkavarhatta volna a paklit az élmezőnyben, ám a Toyoták az időjáráshoz alkalmazkodva kétszer is egyszerre cseréltek kerekeket, így a 7-es autó 34 másodperc hátránnyal ért célba. A futamgyőzteseket ma egy áthajtásos büntetés sem rendítette meg – bokszutcai gyorshajtás miatt két órával a vége előtt 30 másodpercet elvesztegettek, ám helycsere így sem történt a két domináns autó között.

A dobogó harmadik fokára két kör hátránnyal a Rebellion Racing egyetlen autójának hármasa, Bruno Senna, Norman Nato és Gustawo Menezes állhatott fel. A futam elején Senna még a második helyért harcolt Kobayashival, ám a hibrid Toyota sokkal könnyebben birkózott meg a forgalommal, így két óra elteltével a Rebellion már egy kör hátrányba került.

fuji-wec-20191

A többi kategóriában szorosabb volt a küzdelem: LMP2-ben a Racing Team Nederland győzedelmeskedett, a volánnál az F2 friss bajnoka, Nyck de Vries, valamint Giedo van der Garde és Frits van Eerd ült. A GTE Pro osztályában az új Aston Martin megszerezte első győzelmét Nicki Thiim és Marco Sorensen segítségével, de a GTE Amban is a brit márka nyert, a TF Sport 90-es Astonja lett az első Charlie Eastwooddal és Jonathan Adammel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: