A hétvégén Silverstone-ban rajtolt el a hosszútávú-világbajnokság újabb szezonja, ráadásul ezúttal nem egy hat-, hanem „csak” egy négyórás viadallal. A favorit továbbra is a Toyota volt az LMP1-ben, s bár végül kettős győzelmet is arattak, egy kört verve a harmadik helyezettre, azért ez most nem volt olyan sima számukra. A futam első szakaszában ugyanis kétszer is – egyszer egy sárga zászlós időszak, egyszer pedig a megérkező eső miatt – a Rebellion tört az élre.
A táv második felében viszont már dominált a japán gyártó, s végül a Mike Conway, Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi nevével fémjelzett #7-es egység húzta be a diadalt a #8-as autó (Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley előtt). A döntő manővert a többször is helyet cserélő egységek között Kobayashi mutatta be, amikor megelőzte az újonnan igazolt Hartley-t. A Toyotákat mindössze két másodperc választotta el egymástól a célban, a harmadik helyezett #3-as Rebellion (Nathanael Berthon, Pipo Derani, Loic Duval) pedig úgy ért dobogóra, hogy kétszer is büntetést kaptak technikai kihágás miatt.
Ami a többi kategóriát illeti: az LMP2-ben a WEC-ben újonc Cool Racing diadalmaskodott, ráadásul úgy, hogy Alexandre Coigny ELMS-ben elszenvedett szombati bukása után csak Nicolas Lapierre és Antonin Borga vezette a #42-es Orecát. A GTE Próban a vadonatúj Porsche 911 RSR-19 rögtön kettős győzelemmel debütált: a Gianmaria Bruno, Richard Lietz páros nyert a kategória címvédői, Michael Christensen és Kevin Estre előtt. A GTE Amban viszont Ferrari-siker született, miután a #83-as AF Corse (Francois Perrodo, Emmanuel Collard és Niklas Nielsen) ért be elsőként.