Talán Jose Maria Lopeznek volt a legnehezebb megélni a tegnap véget ért Le Mans-i 24 órás futam drámai végjátékát, hiszen ő vezette a #7-es számú Toyotát az utolsó etapban, amikor a balszerencsés defekt történt - pontosabban a defekt még nem is okozott akkora problémát, a győzelmet az vette el, hogy a csapat egy szenzorhiba miatt nem a defektes kereket cserélte le, hanem egy másikat.
Lopez saját bevallása szerint "végig sírt, ahogy ment vissza a bokszba", mert tudta, hogy elúszott a győzelem és ezzel egy történelmi tett - Le Mans-t nyerni továbbra is az autósport egyik legnagyobb teljesítménye, ráadásul ezúttal egyáltalán nem volt kérdés, hogy a #7-es Toyota jóval gyorsabb, mint a #8-as testvérautó.
"Nem tudom leírni, hogy ez milyen érzés volt. Végig sírtam a bokszba vezető úton. Rettenetesen fájdalmas, de ez van" - magyarázta az Autosportnak. Elmondta, hogy a defekt eredetileg nem is került túl sok időbe, mert nem eresztett le nagyon a gumi, az elhibázott kerékcsere után viszont már nem tudott mit tenni, addigra olyan alacsony volt benne a nyomás, hogy rengeteg időt elveszített.
"Meghagytunk egy teljes gumiszettet erre az etapra, mert minimalizálni akartuk egy defekt lehetőségét. Ez elég furcsa, mert ilyenkor már elkerüljük a kerékvetőket, próbálunk mindent tökéletesen csinálni. Az első kiállás előtt láttam a jelzést, de nem volt túl rossz, nem volt túl alacsony a nyomás, tudtam menni 200 km/h-val, így nem vesztettem túl sokat" - mesélte.
"A gond az volt, hogy amikor kijöttem a bokszból a továbbra is defektes kerekemmel, a nyomás már annyira visszaesett, hogy már azt kockáztattam, hogy felrobban a gumi és mindent elveszítünk. Emiatt maximum 50-nel mehettem vissza..."
A Toyotánál is átérezték, hogy ők vették el pilótáiktól a győzelmet, emiatt el is gondolkodtak azon, hogy talán vissza kellene cserélni a két autót, de végül nem így döntöttek.