A szerdai első szakasz után csütörtök este még két darab kétórás időmérős periódusban vehetett részt a Le Mans-i 24 órás idei, rekordnagyságú mezőnye. Az első rajthelyet érő idő pedig már a csütörtöki első szakaszban megszületett.
Mivel rendhagyó módon ugyanabban a szezonban jár a bajnokság, amelynek része volt a tavalyi 24 órás viadal is, így a mezőny nem sokat változott egy év alatt, ezúttal is az egyedüli gyári LMP1-es csapat, a Toyota két autója volt az időmérő fő esélyese. Most fordított sorrend alakult ki köztük, mint egy évvel ezelőtt, hiszen a #7-es számú egység szerezte meg a pole-t, négy tizeddel a #8-as előtt. A Kamui Kobayashit, Jose Maria Lopezt és Mike Conwayt felvonultató #7-essel a japán futotta meg azt a 3:15,497-es kört, ami végül a csütörtök éjszakai időmérőn már megdöntetlen maradt. Ebben a balesetet szenvedő #81-es MTEK BMW-nek is volt szerepe, amelyet épp akkor tört össze Nicky Catsburg, amikor a két Toyota a gyorskörét teljesítette, ám a bukás helyszínén, a Ford-sikánban ezt követően sárga zászlós zónát rendeltek el.
A #8-as Toyotával, amelyben Fernando Alonso, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima ül, szintén a japán pilóta érte el a legjobb köridőt. A legközelebbi üldözők pedig nem is voltak sokkal lemaradva: az SMP Racing #17-es autója a Sarrazin, Orudzsev, Szirotkin trióval, csupán hat tizedes hátránnyal a harmadik helyre kvalifikált, a Laurent, Berthon, Menezes-féle Rebellion lett a negyedik, amelyet a másik SMP-autó követ Vandoorne, Petrov és Aljosin vezényletével.
Az LMP2-esek mezőnyében meglepetés született, hiszen a WEC szezonjában egyébként nem résztvevő Graff Racing Oreca-Gibsonjáé lett a pole, amely autót Tristan Gommendy, Jonathan Hirschi és Vincent Capillaire vezeti.
A GTE Pro kategóriában a remélt sokszínűség egyelőre beigazolódott, hiszen szoros csatában végzett a legjobb idővel a Thiim, Sorensen és Turner által vezetett Aston Martin úgy, hogy mögötte egy Ford, egy Chevrolet, egy Porsche és egy BMW sorakozik majd a szombati rajtnál. A GTE Am osztályban viszont a Porsche szerezte meg az első három helyet, élen a Hoshino, Roda, Cairoli trióval a Dempsey-Protonban. A mezőny teljesen női pilótafelállása, Rahel Frey, Manuela Gostner és Michelle Gatting a 60. helyen zártak a Kessel Racing Ferrarijával.
FRISSÍTÉS:
Nem tartott sokáig az LMP2-es pole-ba kvalifikáló Graff Racing öröme, utólag ugyanis a versenybírók törölték a #39-es autó legjobb idejét, mivel Capillaire nem állt meg a mérlegelésnél, amikor erre jelzést kapott. Nagy érvágás ez a csapatnak, hiszen második legjobb idejükkel csak a kategória 14. helyéről rajtolhatnak. Az LMP2-es pole-t így a #28-as TDS Racing Orecája örökölte meg Loic Duvallal, Francois Perrodóval és Matthieu Vaxiviere-rel.
Az időmérő végeredménye:
# | Kat. | Versenyzők | Csapat | Autó | Idő | Hátrány |
1 | LMP1 | M.Conway, K.Kobayashi, J.M.Lopez | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 3:15.497 | - |
2 | LMP1 | S.Buemi, K.Nakajima, F.Alonso | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 3:15.908 | 0.411 |
3 | LMP1 | S.Sarrazin, E.Orudzhev, S.Sirotkin | SMP Racing | BR Engineering-AER | 3:16.159 | 0.662 |
4 | LMP1 | T.Laurent, N.Berthon, G.Menezes | Rebellion Racing | Rebellion-Gibson | 3:16.404 | 0.907 |
5 | LMP1 | V.Petrov, M.Aleshin, S.Vandoorne | SMP Racing | BR Engineering-AER | 3:16.665 | 1.168 |
6 | LMP1 | N.Jani, A.Lotterer, B.Senna | Rebellion Racing | Rebellion-Gibson | 3:16.810 | 1.313 |
7 | LMP1 | H.Hedman, B.Hanley, R.van der Zande | DragonSpeed | BR Engineering-Gibson | 3:20.200 | 4.703 |
8 | LMP1 | T.Dillmann, O.Webb, P.Ruberti | ByKOLLES Racing Team | ENSO CLM-Nissan | 3:23.109 | 7.612 |
9 | LMP2 | T.Gommendy, V.Capillaire, J.Hirschi | Graff | ORECA-Gibson | 3:25.073 | 9.576 |
10 | LMP2 | F.Perrodo, M.Vaxiviere, L.Duval | TDS Racing | ORECA-Gibson | 3:25.345 | 9.848 |
11 | LMP2 | R.Gonzalez, P.Maldonado, A.Davidson | DragonSpeed | ORECA-Gibson | 3:25.667 | 10.170 |
12 | LMP2 | N.Lapierre, A.Negrao, P.Thiriet | Signatech Alpine Matmut | Alpine-Gibson | 3:25.874 | 10.377 |
13 | LMP2 | P.Lafargue, P-L.Chatin, M.Rojas | Idec Sport Racing | ORECA-Gibson | 3:26.011 | 10.514 |
14 | LMP2 | R.Rusinov, J.van Uitert, J-E.Vergne | G-Drive Racing | ORECA-Gibson | 3:26.257 | 10.760 |
15 | LMP2 | P.Hanson, F.Albuquerque, P.Di Resta | United Autosports | Ligier-Gibson | 3:26.543 | 11.046 |
16 | LMP2 | H-Pin Tung, S.Richelmi, G.Aubry | Jackie Chan DC Racing | ORECA-Gibson | 3:26.821 | 11.324 |
17 | LMP2 | F.van Eerd, G.van der Garde, N.de Vries | Racing Team Nederland | Dallara-Gibson | 3:27.107 | 11.610 |
18 | LMP2 | R.Cullen, A.Brundle, W.Owen | United Autosports | Ligier-Gibson | 3:27.509 | 12.012 |
19 | LMP2 | A.Fjordbach, D.Andersen, M.Beche | High Class Racing | Ligier-Gibson | 3:27.610 | 12.113 |
20 | LMP2 | R.Binder, J.Canal, W.Stevens | Panis Barthez Competition | Ligier-Gibson | 3:27.790 | 12.293 |
21 | LMP2 | D.H.Hansson, J.King, R.Taylor | Jackie Chan DC Racing | ORECA-Gibson | 3:28.049 | 12.552 |
22 | LMP2 | N.Jamin, P.Ragues, R.Dumas | Duqueine Engineering | ORECA-Gibson | 3:28.195 | 12.698 |
23 | LMP2 | D.Zollinger, A.Pizzitola, J.Falb | Algarve Pro Racing | ORECA-Gibson | 3:28.457 | 12.960 |
24 | LMP2 | J.Farano, A.Maini, N.Nato | RLR M Sport/Tower Events | ORECA-Gibson | 3:28.803 | 13.306 |
25 | LMP2 | R.Lacorte, G.Sernagiotto, A.Belicchi | Cetilar Villorba Corse | Dallara-Gibson | 3:28.942 | 13.445 |
26 | LMP2 | J.Smiechowski, J.Winslow, N.Moore | Inter Europol Competition | Ligier-Gibson | 3:30.744 | 15.247 |
27 | LMP2 | M.Konopka, H.Enqvist, K.Tereschenko | ARC Bratislava | Ligier-Gibson | 3:34.146 | 18.649 |
28 | LMP2 | E.Creed, R.Ricci, N.Boulle | Larbre Competition | Ligier-Gibson | 3:34.913 | 19.416 |
29 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen, D.Turner | Aston Martin Racing | Aston Martin | 3:48.000 | 32.503 |
30 | GTE Pro | A.Priaulx, H.Tincknell, J.Bomarito | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 3:48.112 | 32.615 |
31 | GTE Pro | J.Magnussen, A.Garcia, M.Rockenfeller | Corvette Racing | Chevrolet | 3:48.830 | 33.333 |
32 | GTE Pro | P.Pilet, E.Bamber, N.Tandy | Porsche GT Team | Porsche | 3:48.907 | 33.410 |
33 | GTE Pro | A.Farfus, A.F.da Costa, J.Krohn | BMW Team MTEK | BMW | 3:49.108 | 33.611 |
34 | GTE Pro | J.Hand, D.Muller, S.Bourdais | Ford Chip Ganassi Team USA | Ford | 3:49.116 | 33.619 |
35 | GTE Pro | M.Christensen, K.Estre, L.Vanthoor | Porsche GT Team | Porsche | 3:49.196 | 33.699 |
36 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird, M.Molina | AF Corse | Ferrari | 3:49.391 | 33.894 |
37 | GTE Pro | S.Mucke, O.Pla, B.Johnson | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 3:49.511 | 34.014 |
38 | GTE Pro | R.Briscoe, R.Westbrook, S.Dixon | Ford Chip Ganassi Team USA | Ford | 3:49.546 | 34.049 |
39 | GTE Pro | O.Gavin, T.Milner, M.Fassler | Corvette Racing | Chevrolet | 3:49.573 | 34.076 |
40 | GTE Pro | A.P.Guidi, J.Calado, D.Serra | AF Corse | Ferrari | 3:49.655 | 34.158 |
41 | GTE Pro | R.Lietz, G.Bruni, F.Makowiecki | Porsche GT Team | Porsche | 3:49.921 | 34.424 |
42 | GTE Pro | M.Martin, A.Lynn, J.Adam | Aston Martin Racing | Aston Martin | 3:50.037 | 34.540 |
43 | GTE Pro | S.Muller, M.Jaminet, D.Olsen | Porsche GT Team | Porsche | 3:50.278 | 34.781 |
44 | GTE Pro | N.Catsburg, M.Tomczyk, P.Eng | BMW Team MTEK | BMW | 3:51.353 | 35.856 |
45 | GTE Am | S.Hoshino, G.Roda, M.Cairoli | Dempsey-Proton Racing | Porsche | 3:51.439 | 35.942 |
46 | GTE Pro | P.Derani, O.Jarvis, J.Gounon | Risi Competizione | Ferrari | 3:51.454 | 35.957 |
47 | GTE Am | M.Campbell, C.Ried, J.Andlauer | Dempsey-Proton Racing | Porsche | 3:51.645 | 36.148 |
48 | GTE Am | M.Wainwright, B.Barker, T.Preining | Gulf Racing | Porsche | 3:51.944 | 36.447 |
49 | GTE Am | J.Segal, R.Baptista, W.Lu | JMW Motorsport | Ferrari | 3:52.423 | 36.926 |
50 | GTE Am | L.Prette Jr., P.Prette, V.Abril | Proton Competition | Porsche | 3:52.434 | 36.937 |
51 | GTE Am | J.Bergmeister, P.Lindsey, E.Perfetti | Team Project 1 | Porsche | 3:52.750 | 37.253 |
52 | GTE Am | T.Flohr, F.Castellacci, G.Fisichella | Spirit of Race | Ferrari | 3:52.826 | 37.329 |
53 | GTE Am | T.Kimura, K.Cozzolino, C.Ledogar | CarGuy Racing | Ferrari | 3:53.474 | 37.977 |
54 | GTE Am | B.Keating, J.Bleekemolen, F.Fraga | Keating Motorsports | Ford | 3:53.492 | 37.995 |
55 | GTE Am | C.Schiavoni, S.Pianezzola, A.Piccini | Kessel Racing | Ferrari | 3:53.528 | 38.031 |
56 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 3:53.530 | 38.033 |
57 | GTE Am | S.Yoluc, E.Hankey, C.Eastwood | TF Sport | Aston Martin | 3:53.606 | 38.109 |
58 | GTE Am | C.MacNeil, T.Vilander, R.Smith | WeatherTech Racing | Ferrari | 3:53.630 | 38.133 |
59 | GTE Am | M.Ishikawa, O.Beretta, E.Cheever | MR Racing | Ferrari | 3:54.051 | 38.554 |
60 | GTE Am | M.Gostner, R.Frey, M.Gatting | Kessel Racing | Ferrari | 3:54.083 | 38.586 |
61 | GTE Am | L.P.-Companc, M.Griffin, M.Cressoni | Clearwater Racing | Ferrari | 3:54.799 | 39.302 |
62 | GTE Am | P.Long, T.Krohn, N.Jonsson | Dempsey-Proton Racing | Porsche | - | - |