Bár a kizárólag a Formula-1 iránt érdeklődő nézők nagy része talán csak a királykategóriában 2009 és 2011 között eltöltött három éve nyomán emlékezik rá, a svájci Buemi karrierje a Toro Rossótól való távozás után indult be igazán, olyannyira, hogy ma az egyik legfoglalkoztatottabb európai autóversenyzőnek mondhatja magát. Világbajnok lett a WEC-ben, bajnoki címet szerzett a Formula-E-ben is, mindeközben pedig a Red Bull is megtartotta őt tesztpilótai minőségben, így bokros teendői során még az F1-es paddockban is feltűnik alkalmanként.
Eddig ez csak egy sikeres autóversenyző közönséges élete, ám 2018 végével alaposan megbonyolódott a három lábon is álló Buemi helyzete, aki idáig a WEC-ben a Toyotával, az FE-ben és a Red Bull révén az F1-ben pedig a Renault-val állt kapcsolatban. Az energiaitalosok ugyanis motort váltanak a következő szezontól, és immár a Honda szolgáltatja számukra az erőforrást, míg a Formula-E-ben a Renault lepasszolta a nevezési jogot a vele szövetségben álló Nissannak. Így hirtelen az a rendkívüli helyzet állt elő, hogy Buemi a három legnagyobb japán autógyártóval egyszerre áll partnerségben.
Talán ennél is különösebb, hogy a svájci nem került konfliktushelyzetbe emiatt, egyik munkahelyéről sem kell lemondania, így 2019-ben egyaránt dolgozni fog a Hondának, a Nissannak és a Toyotának is. Persze ennek kézben tartásához elengedhetetlen némi manőverezés: a Red Bull-Hondát valószínűleg nem is fogja vezetni, az erről szóló nyilatkozatában pedig, amit a Toyota készített, gondosan ügyelt arra, hogy ne mondja ki a másik két gyártó nevét.
„Nem sok minden változott, a dolgom továbbra is az, hogy a maximumon vezessem az autókat. A Red Bullnál főként a szimulátorra korlátozódik a munkám, szóval nincs tervben, hogy vezetni fogom az autót. A Formula-E-ben és a WEC-ben persze aktív szerepem van az egész szezon során. Azt még nem tudom, hogy a Formula-E-ben mihez kezdek az ötödik szezon után, de lehet, hogy majd csapatot váltok. Mindenesetre az összes sorozatban a munkámra koncentrálok, nyerni akarok Le Mans-ban és Sebringben is” – utalt az előttünk álló év két legnagyobb presztízsű eseményére a Hosstúvátú-világbajnokságban.
„Az autókat nagyon különbözőképpen kell vezetni. Az FE és a WEC közül persze utóbbi autója a gyorsabb, amivel ráadásul 6 és 24 órás versenyeket teljesítünk, szóval talán ez az autó nyújtja a legnagyobb élvezetet. Ehhez képest a Formula-E nagyon különbözik minden korábban megszokottól, hiszen kizárólag utcai pályákon versenyzünk, de örülök, hogy ennek is részese lehetek.”
Ennyi elfoglaltság mellett téli szünete sincs Bueminek, akinek versenyprogramjában most sorozatban négy FE-hétvége következik a márciusi 1500 mérföldes sebringi WEC-futam előtt, miközben az F1-es tesztszezonra javában készülő Red Bullnál is akadnak teendői.