DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

Három japán márkánál vezet, egyik se reklamál

Az autógyártók rendszerint nem szívlelik, ha versenyzőjük más bajnokságban egy másik márka autóját vezeti, és különösen nem, ha egy nemzeti rivális cégóriásról van szó. Ám Sebastien Buemi kivételes eset.

Bár a kizárólag a Formula-1 iránt érdeklődő nézők nagy része talán csak a királykategóriában 2009 és 2011 között eltöltött három éve nyomán emlékezik rá, a svájci Buemi karrierje a Toro Rossótól való távozás után indult be igazán, olyannyira, hogy ma az egyik legfoglalkoztatottabb európai autóversenyzőnek mondhatja magát. Világbajnok lett a WEC-ben, bajnoki címet szerzett a Formula-E-ben is, mindeközben pedig a Red Bull is megtartotta őt tesztpilótai minőségben, így bokros teendői során még az F1-es paddockban is feltűnik alkalmanként.

buemi-toyota2



Eddig ez csak egy sikeres autóversenyző közönséges élete, ám 2018 végével alaposan megbonyolódott a három lábon is álló Buemi helyzete, aki idáig a WEC-ben a Toyotával, az FE-ben és a Red Bull révén az F1-ben pedig a Renault-val állt kapcsolatban. Az energiaitalosok ugyanis motort váltanak a következő szezontól, és immár a Honda szolgáltatja számukra az erőforrást, míg a Formula-E-ben a Renault lepasszolta a nevezési jogot a vele szövetségben álló Nissannak. Így hirtelen az a rendkívüli helyzet állt elő, hogy Buemi a három legnagyobb japán autógyártóval egyszerre áll partnerségben.

Talán ennél is különösebb, hogy a svájci nem került konfliktushelyzetbe emiatt, egyik munkahelyéről sem kell lemondania, így 2019-ben egyaránt dolgozni fog a Hondának, a Nissannak és a Toyotának is. Persze ennek kézben tartásához elengedhetetlen némi manőverezés: a Red Bull-Hondát valószínűleg nem is fogja vezetni, az erről szóló nyilatkozatában pedig, amit a Toyota készített, gondosan ügyelt arra, hogy ne mondja ki a másik két gyártó nevét.

buemi-nissan

„Nem sok minden változott, a dolgom továbbra is az, hogy a maximumon vezessem az autókat. A Red Bullnál főként a szimulátorra korlátozódik a munkám, szóval nincs tervben, hogy vezetni fogom az autót. A Formula-E-ben és a WEC-ben persze aktív szerepem van az egész szezon során. Azt még nem tudom, hogy a Formula-E-ben mihez kezdek az ötödik szezon után, de lehet, hogy majd csapatot váltok. Mindenesetre az összes sorozatban a munkámra koncentrálok, nyerni akarok Le Mans-ban és Sebringben is” – utalt az előttünk álló év két legnagyobb presztízsű eseményére a Hosstúvátú-világbajnokságban.

„Az autókat nagyon különbözőképpen kell vezetni. Az FE és a WEC közül persze utóbbi autója a gyorsabb, amivel ráadásul 6 és 24 órás versenyeket teljesítünk, szóval talán ez az autó nyújtja a legnagyobb élvezetet. Ehhez képest a Formula-E nagyon különbözik minden korábban megszokottól, hiszen kizárólag utcai pályákon versenyzünk, de örülök, hogy ennek is részese lehetek.”

buemi-red bll

Ennyi elfoglaltság mellett téli szünete sincs Bueminek, akinek versenyprogramjában most sorozatban négy FE-hétvége következik a márciusi 1500 mérföldes sebringi WEC-futam előtt, miközben az F1-es tesztszezonra javában készülő Red Bullnál is akadnak teendői.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: