1:23,557-es átlagköridővel szerzett pole-pozíciót a WEC japán 6 órás versenyére Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez a #7-es Toyotával. A 8-as autó három pilótája közül Fernando Alonso és Sebastien Buemi vett részt az időmérőn. Buemi hibázott gyorskörén, így végül 0,091 másodperccel elmaradtak a testvérautótól. Legutóbb, Silverstone-ban is a #7-es TS050 Hybrid indult az élről, ám végül csak a #8-as mögött futott be, mielőtt mindkét Toyotát diszkvalifikálták.
A harmadik helyet a Rebellion #1-es számú egysége (Lotterer, Jani, Senna) harcolta ki 0,8 másodperces lemaradással, míg az edzéseken jól teljesítő Jenson Button-féle #11-es SMP Racing végül csak a hatodik lett.
Két privát LMP1-es – a két Rebellion – egy másodpercen belül végzett a Toyotához képest, amit az magyaráz, hogy a pénteki edzések után a szervezők belenyúltak a technológia-kiegyenlítő szabályzatba (EoT), hogy közelebb hozzák a riválisokat a japán márkához. A szívómotoros autók körönként 1,5 megjoule extra teljesítményt és etaponként 1,1 kilogramm plusz üzemanyagot használhatnak, a turbós prototípusoknál ez a mennyiség 1,4 MJ és 1 kg. A Toyota előnye azonban így is megkérdőjelezhetetlen maradt.
Az LMP2-es kategóriában a #31-es DragonSpeed végzett az élen, amely legénységének Pastor Maldonado is tagja. A GTE-ben első pole-pozícióját szerezte az Aston Martin új autója a #95-ös egység révén.
A vasárnapi futam közép-európai idő szerint hajnali 4 órakor rajtol el.
Az időmérő teljes eredménye itt érhető el.
Frissítve: a kvalifikáció után Lopez minden körét törölték, miután az argentin a megengedett 60 helyett 68,7 km/h sebességet ért el a bokszutcában. Az argentinnak emellett 900 eurós pénzbírságot is kiosztottak. A 7-es autót a 34 fős mezőny végére sorolták vissza, míg Alonso, Buemi és Nakajima triója megörökölte a pole-pozíciót a 8-as Toyotával, Lotterer, Jani és Senna Rebellionja pedig az első sorba került előre.