A 86. Le Mans első harmadában élvezetes csatát vívott egymással a két Toyota mögötti utolsó dobogós helyért a Rebellion #3-as és az SMP #17-es autója, miután a csapattársak már a verseny elején eltűntek a süllyesztőben. Aztán épp a nyolcadik óra végén Iszaakjan alatt megbicsaklott az autó, és nagy tempóval a gumifalba csapódott a Porsche-kanyarokban. Az orosz mindent megpróbált, hogy járóképessé tegye a prototípust, és visszajuttassa a bokszba, de próbálkozásai jutalma csak annyi lett, hogy lemeztelenített versenygépe lángra kapott a bukótérben.
Ennek eredményeként következett egy lassú zóna, amely a #7-es Toyotának kedvezett, így Conway jelenleg fél perc előnyben van Buemivel szemben, aki hamarosan átadja az autót Fernando Alonsónak. Az SMP kiesése után a #3-as Rebellion némi lélegzethez jutott, de miután öt percen át kellett szerelni az egységet, a testvérautó lemaradása már csak egy kör hozzájuk képest – Lotterer a verseny elején elkövetett hibája után végül dobogóra is érhet.
A P2-ese közt a helyzet változatlan, a sorrend G-Drive, Signatech, Panis Barthez, IDEC, Graff, TDS – egy orosz és mögötte öt francia. A GTE Prót továbbra is a két WEC-s, azaz retrófestésű Porsche vezeti, de a BMW #81-es egysége készen áll arra, hogy igazán nagy meglepetést okozzon, és e percekben is támadja a #91-es Porschét. Az amerikai Porschék viszont bajba kerültek, a #94-es már vissza se fog jönni, és a #93-ast is szerelik már egy ideje.
Az amatőrök között az elmúlt négy évből harmadszor is elszállt a #98-as Aston Martin, melyet szokás szerint Paul Dalla Lana tört össze, ismét nem lesz hát újabb kategóriagyőzelme Pedro Lamynak. Itt is a Porschék állnak a legjobban, de a Ferrarik megnehezíthetik a dolgukat.
Három autó adta fel a versenyt baleset miatt: a #4-es ByKolles, a #98-as Aston és a #17-es SMP, s emellett a #94-es kiesésére is igen jó sansz van.