Szokatlan módon balesettel kezdődött meg szombat délután három órakor a Le Mans-i 24 órás verseny, a háromszoros győztes Andre Lotterer ugyanis nagyon csúnyán túlvállalta magát az első féktávon, ütközött a DragonSpeed prototípusával és azonnal szerelésre kényszerült. A német és Bruno Senna azóta visszaküzdötte magát az ötödik helyre, s hátrányuk mindössze szűk másfél perc a harmadik pozícióhoz képest, melyet a másik Rebellion és a #17-es SMP adogat kézről kézre. A másik SMP elszállt, az első három óra nagyobb részét a bokszban töltötték, így az sem biztos, hogy Button egyáltalán pályára viheti az autót Le Mans-ban.
Az élen a két Toyota váltja egymást, melyek nem teljesen egy ritmusban teljesítik kiállásaikat miután Alonso és Lopez átvették az autókat négy stint után Buemitől, illetve Conway-től, a különbség szűk öt másodperc a #7-es autót terelgető argentin javára – Alonso 13-ról hozta fel a hátrányt.
Az LMP2-ben komoly fölénnyel vezet a G-Drive #26-osa, melyet a TDS készített fel. A versenyt rosszul kezdte az egység, de Vergne gyorsan visszatért az élre, és kemény tempót diktálva egy perccel is nagyobb előnyben adta át az autót Pizzitolának. Mögöttük jön a #36-os Signatech, míg a legjobb ligier-s (és michelines) egység a némi meglepetésre harmadik helyen száguldó Panis-Barthez autó, a #23-as.
A GTE Pro hat gyártója közül kettő egyértelműen kiemelkedik, a Porsche az első pillanattól kezdve vezet, az üldözőbolyt pedig Fordok és újabb Porschék alkotják. A harmadik legjobb teljesítményt a BMW nyújtja némi meglepetésre, a Corvette-eknek kisebb-nagyobb problémáik vannak, a Ferrari lassú, az Aston Martin pedig egyenesen reménytelen, a két új Vantage AMR inkább az Am élmezőnyével van versenyben, mintsem a riválisokkal.
Az amatőrök között a #77-es Dempsey-Proton Porsche némi lépéselőnyben van az üldözőkhöz képest, melyet a #88-as testvérautó és két Ferrari alkotnak, a #84-es JMW, azaz a címvédő és az #54-es Spirit of Race, melyet a verseny elején Giancarlo Fisichella hozott. A futamot egyébként a #86-os Gulf Porsche kezdte a legjobban, de a tulajdonos (és természetesen úrvezető) Wainwright a második órában a falnak csapta az autót.
Három óra elteltével, legalábbis hivatalosan még mind a 60 autó versenyben van a Le Mans-i 24 óráson.