DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
WEC

Alonso: A dobogón alszok, reggel gyertek értem

Olyan régen állt már az F1-es pódiumon Fernando Alonso, hogy a Hosszútávú-világbajnokság spái versenyén szerzett győzelmét követően azt mondta, legszívesebben le sem jönne onnan.

Ahogy tavaly az Indy 500, úgy láthatóan idén a WEC is jót tesz a spanyol motivációjának, aki a Formula-1-es McLaren gyengélkedése alatt más világhírű versenyeken és bajnokságokban igyekszik megmutatni, hogy megfelelő technikával továbbra is képes a győzelemre. Most a Toyota LMP1-es hibridje révén a mezőny leggyorsabb autójába ülhetett bele ugyan, de így sem volt könnyű dolga, hiszen a testvérautó a büntetést követően körhátrányból is megérkezett a nyakukra, és persze az eredmény nem is csak rajta, hanem az autón vele osztozó Sebastien Buemin és Kazuki Nakajimán is múlt.

alonso-wec



„Jó kis debütálás volt, határozottan. A versenyen pedig gyakorlatilag az összes körben az élen álltunk. Volt három biztonsági autós szakasz, amelyek miatt elveszítettük az előnyünket, de a legvégéig megőriztük a pozíciót. Fantasztikus kezdés ez az első világbajnoki endurance-versenyemen. A csapat remek munkát végzett, első két helyet szereztünk az időmérőn és a versenyen is. Kazuki és Sebastien pedig megkönnyítették a helyzetem” – összegezte első tapasztalatait.

Alonso az F1-ben győzelmet legutóbb a 2013-as Spanyol Nagydíjon, dobogót pedig a 2014-es Magyar Nagydíjon szerzett, így hosszú várakozás ért véget számára, amikor most a spa-francorschamps-i pódium legfelső fokára állva átvehette a legnagyobb serleget.

„Nyertem azért egy pár versenyt gokartokkal azóta!” – pontosított viccelődve. „De persze egy FIA világbajnoki sorozatban, az F1-ben már jó pár év történt ilyen legutóbb, Spanyolországban még a Ferrarival. Mondtam is a srácoknak, hogy olyan jó érzés a dobogón lenni, hogy itt fogok maradni egész éjszaka. Itt is alszok, reggel majd vegyetek fel!”

A kétszeres világbajnoknak rengeteg újdonságot kellett megszoknia a WEC közegében, és egy ilyen volt a paddock hangulata is, amely sokkal nyitottabb, mint a Formula-1 steril közege. Van is erről egy érdekes élménye:  

„Itt nyugodtabb az élet, de nem csöndesebb. A rajongókat különleges belépő nélkül is beengedik a paddockba, és így elég vicces, amikor WC-re kell mennem, mert 40-50 ember jön utánam. Nyilvánvalóan mindannyiukra egyszerre jön rá a vizelési inger! Azt hiszem, Le Mans-ban azért kicsit szigorúbb a beléptetési rendszer.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: