A német gyártó a tavalyi év végén hivatalosan kiszállt a WEC-szériából, ugyanakkor tovább dolgoztak egy projekten. Ennek lényege, hogy bebizonyítsák, annyira fejlettek az LMP1-es hibridrendszerek, hogy ha nem fogják mesterségesen vissza a szabályok, akkor a Formula-1-es autóknál is gyorsabbak lehetnek.
Neel Jani vezetésével egy némileg módosított, de alapvető elemeiben a tavalyi versenyautóval azonos 919 Hybrid „Evo” gyorsabban tett meg egy kört Spában, mint a tavalyi pole-pozíciós, négyszeres világbajnok Lewis Hamilton.
1:41,770-et repesztett a svájci, ami jelentősen, majdnem nyolc tizeddel jobb a legjobb F1-es időnél. Emlékeztetőül, Hamilton tavaly 1:42,553-mal állt a rajtrács élén. Az LMP1-es versenyautó tehát pályacsúcsot döntött. A Porsche egyébként máshol is tervez hasonló projektet, hogy bizonyítsa a technológia erejét.
„Az volt a célunk, hogy megmutassuk, mire is képes a Porsche 919 Hybrid a WEC korlátozó szabályai nélkül” – nyilatkozta Andreas Seidl, a német gyártó LMP1-es projektvezetője. Az autó jelentősebb átalakításai közé tartozik a nagyobb első diffúzor és hátsó vezetőszárny.
Elöl és hátul is DRS-t alkalmaztak, ezzel növelték a végsebességet, ami elérte a 359 kilométer/órát is a két literes, V4-es motor segítségével. Az erőforrás a korlátozások miatt előtte csak 500 lóerő leadására volt képes (az üzemanyaggal kapcsolatos szigorítások okán), most azonban 720-ig fel tudták tornászni a mérnökök.
Az átalakított Porsche annyit gyorsult, hogy Hamilton idejét nyolc tizeddel, a legjobb, tavalyi LMP1-es időt pedig tizenkét másodperccel szárnyalta túl. Érdekes lesz látni a további történéseket, ha valóban folytatódik a projekt. Igaz, a korlátozások nélküli köridőkre a Formula-1-ben is nagyon kíváncsiak lennénk…