Amikor tavaly lehetősége adódott arra, hogy a McLaren-Andretti koprodukcióban részt vegyen az Indy 500-on, Fernando Alonso számára a sokat emlegetett hármas korona (győzelem az F1-es Monacói Nagydíjon, az Indy 500-on és Le Mans-ban) megszerzése jelentette a legfőbb motivációt – a 24 órás viadalon való részvételre azonban sokkal korábban áhítozik. A történet 2014-re datálódik, amikor a spanyol indította útjára a mezőnyt a La Sarthe-pályán – ferraris karrierje ötödik évében, amikor a folyamatos sikertelenség miatt először merült fel benne a váltás gondolata.
„Többször is közel voltam (az induláshoz), amíg a Ferrarinál voltam, de nem rajongtak érte, hogy egy másik márkával osztozzanak rajtam” – idézi a Motorsport Alonsót, aki érdekes technikákkal szokott versenyezni. „Amikor a McLarennél versenyeztem, szintén közel kerültem, de végül nem történt meg.” A kétszeres F1-es bajnok ezzel a kútba esett Porsche-projektre utalt, amikor a német gyártó egy harmadik autót is indított Le Mans-ban – emlékezzünk csak vissza, ekkor nyerte meg Nico Hülkenberg az egynapos versenyt Earl Bamberrel és Nick Tandyvel az oldalán. Bár a spanyol nem mondja ki, itt a Honda akadályozta az indulásban.
Alonso WEC-kalandja hivatalosan a május eleji, spái 6 órással indul, a versenyeken túl azonban sokkal nagyobb odaszánást igényel a részvétel. „Mindenki csak a versenyekről beszél, mert a naptárak nyilvánosak, de több időbe – és több energiába – kerülnek majd a marketingtevékenységek az F1-ben, a személyes szponzorok felé történő kötelezettségek, valamint a médiával kapcsolatos ügyek. Lecsapni a sisakrostélyt és versenyezni – ez lesz az év legkönnyebb része” – mondja a spanyol.
Ennek érdekében a spanyol mindent meg fog tenni azért, hogy a lehető legjobban fel legyenek töltve akkumulátorai 2018-ban. „Ha csak két szabadnapom is van, hazamegyek” – folytatta. „Ott fogom csinálni az otthoni edzésemet, felülök a bringára a barátaimmal, és meglátogatom a szüleimet. Aztán visszatérek.” Ennek érdekében Alonso ideje katonai precizitással van beosztva: „Minden egyes idei járatomról tudok, és az év minden egyes napjáról tudom, hogy mit fogok akkor csinálni.”