DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
WEC

Di Grassi tudja a megoldást a WEC válságára

Az Audi ex LMP1-es versenyzője és a Formula-E 2016-2017-es szezonjának bajnoka úgy véli, a GT-típusú autók lehetnek a megoldás a WEC számára az LMP1-esek válságában.

Az LMP1-esek jövője azóta kérdéses, mióta a Porsche úgy döntött, 2017-től távozik a kategóriából, ezzel egyedüli gyári csapatként hagyva a Toyotát. Noha több privát csapat is rajthoz áll a WEC 2018-2019-es „szuperszezonjában”, az FIA és az Automobile Club de l’Quest már az ezt követő évadokról tanácskozik. Egyik lehetőség, hogy visszatérnek egy GT-típusú top kategóriához a hosszútávú versenyzésben azzal, hogy számos gyártó a gépeit a WEC-ben és Le Mans-on a GTE Pro osztályában indítaná. A kétszeres Le Mans-i dobogós di Grassi is megszólalt az ügyben, aki szeretné valamikor ismét megmérettetni magát, de csak abban az esetben, ha az összesített győzelemért is harcban lehet.

diGrassi



„Nagyon hiányzik már, hogy egy LMP1-est vezethessek. Szeretnék visszatérni, de ez csak akkor valósulhat meg, ha esélyem van a végső diadalra. Van egy kevés tapasztalatom GT-vel verseny előtti tesztről. Gyors voltam, de teljesen más érzés. Az egy más technika. Sokat kellett merítenem abból, amikor még LMP1-est vezettem.”

Di Grassi nyitott lenne, hogy egy GT-típusú autóval szálljon harcba a győzelemért Le Mans-ban, és szerinte ez orvosolhatná a bizonytalanságot, amivel most az LMP1 szembenéz. „Visszamennék prototípusokkal még a GTE Próba is, ha az összetettért versenyezhetnék, amit úgy gondolom, hogy a GTE Prónak tudnia kellene. A jövőben egy GT2-es típus kialakítása lehetne a helyes megközelítés. De egy ilyen „szuperszezonban”, ahol a Toyota megy a többi privát ellen, úgy vélem, számomra nagyon nehéz lenne a visszatérés” – zárta szavait a brazil.  

  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: