DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
WEC

Két Le Mans-i 24 órás lesz a WEC szuperszezonjában

A hosszútávú világbajnokság megreformált versenynaptárának része egy átmeneti 2018/19-es szuperszezon, amely a Le Mans-i egynapossal kezdődik és végződik is.

A WEC szintén átáll a nem naptári évet követő szezonra, amilyet jelenleg a Formula-E-től láthatunk az autósportok palettáján, jelentette be a széria. A 2017-es szezon novemberben végződik, a következő, 2018/19-es évad pedig májusban, a spái 6 órás futammal kezdődik, amely bemelegítés a 2018-as Le Mans-i 24 órás előtt. A „szuperszezonként” emlegetett évad 14 hónap (!) után, a 2019-es spái és Le Mans-i versenyeken ér véget.

A nyolc versenyt, tehát jelenleginél eggyel kevesebbet számláló versenynaptár másik újdonsága a 12 órás sebringi megmérettetés. Érdekesség, hogy a 2019 márciusi fordulón kettő félnapos futamot is tartanak: szombaton 10-től 22-óráig az IMSA, az amerikai mezőny versenyez, majd éjféltől vasárnap délig a WEC indulói. A versenynaptár jelenlegi futamai közül Spa és Le Mans mellett csak Fuji és Sanghaj marad a szezon része, Silverstone, Nürburgring, Mexikóváros, Austin és Bahrein is kikerül, igaz, februárban még marad egy kiadó hely.



A különleges szezonra az átmenet miatt van szükség: természetesen a 2019/20-as évadtól fogva csak egy 24 órásra látogat a mezőny, az idény utolsó állomásaként. „Amióta öt éve elindult a WEC, dolgoztunk az elképzelésen, hogy Le Mans-ban érhessen véget, de korábban nem volt lehetséges. A labdarúgó-világbajnokság is döntővel ér véget, Le Mans nélkül pedig nincs WEC” – mondta a széria főnöke, Gerard Neveu. A Le Mans-i 24 óráson a jövőben nem osztanak duplapontokat, de néhány bónusz egység itt és Sebringben is jár majd a versenyek hossza miatt.

A technikai szabályok nem változnak a 2018/19-es szezonban, leszámítva azokat az intézkedéseket, melyekkel közelebb hozzák az LMP1-es privát indulókat a Porsche kiszállása miatt megmaradó egyetlen gyári résztvevőhöz, a Toyotához. Egy másik hír, hogy a 2020-as szabályokat is jelentősen átírják ahhoz képest, amit az idei 24 óráson bejelentettek: az a kikötés, mely szerint a bokszkiállás utáni első kilométert kizárólag elektromos hajtással kell megtenni, biztosan kikerül. A hibrid vonal marad, de alacsonyabb költségekkel. A néhány héten belül nyilvánosságra hozott új szabályokkal alighanem szem előtt tartják a Peugeot szempontjait, amely érdeklődik a beszállás iránt.

A 2018/19-es „szuperszezon”:

Május 5. 

Spái 6 órás

Június 16-17.

Le Mans-i 24 órás

Október 14. 

Fuji 6 órás

November 4. 

Sanghaji 6 órás

Február 

???

Március 16. 

Sebringi 12 órás

Május 4. 

Spái 6 órás

Június 15-16. 

Le Mans-i 24 órás

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: