DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
WEC

A Toyota felkészült a bahreini csatára

A japánok szeretnék győzelemmel zárni a 2017-es szezont és a bahreini futam már csak azért is érdekesnek ígérkezik, mert most csak össze utoljára a Toyota és a Porsche.

A TOYOTA GAZOO Racing arra készül, hogy környezetbarát hibrid versenygépei harmadik győzelmüket is megszerzik a bahreini 6 órás futamon, jó eredménnyel zárva a FIA Hosszútávú Világbajnokság 2017-es évadát. A TOYOTA és a világbajnoki címvédő Porsche egyaránt négy-négy győzelmet könyvelhetett el ebben a szezonban, hiszen a TS050 HIBRID versenyautók nyerték meg a legutóbbi két futamot, így Bahreinben sok minden eldőlhet.

A Hosszútávú Világbajnokság embert és gépet egyaránt próbára tevő tartóssági versenyein a Toyota és nagy vetélytársa fej-fej melletti küzdelemben harcol a pontokért. Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López már négy pole-pozíciót is kivívtak 2017-ben a 7-es rajtszámú TS050 HYBRID géppel és most úgy utaznak a Közel-Keletre, hogy az évad első győzelmére készülnek.

Toyota_Bahrain_4



A 8-as rajtszámú autó legénysége, Sébastien Buemi, Anthony Davidson és Kazuki Nakajima immár zsinórban a harmadik (összesítve pedig az ötödik) győzelemre számít, miután legutóbb ők értek elsőként célba a Fuji Speedwayen és Sanghajban. Az 5,412 km hosszú, 15 kanyart magában foglaló bahreini páéyán nem ez lenne az első TOYOTA-siker, hiszen a márka már 2013-ban és 2014-ben is győzelmet aratott itt és Alex Wurz is egy dobogós helyezéssel zárta eredményes pályafutását a 2015-ös szezon bahreini futamán. A szombati verseny már csak azért is izgalmasnak ígérkezik, mert a szezon végeztével a német autógyártó távozik az LMP1 géposztályból – vagyis ez lesz a TOYOTA és a Porsche utolsó összecsapása.

“Minden erőnkkel arra készülünk, hogy győzelemmel zárjuk a szezont Bahreinben, már csak azért is, mert ezzel mi könyvelhetnénk el a legtöbb győzelmet 2017-ben. A Porsche már számos világbajnoki fordulóban bebizonyította erejét, így nem vitás, hogy ők az első számú vetélytársaink. Arra törekszünk, hogy a TOYOTA és a Porsche utolsó csatája alkalmából szurkolóink egy igazán ragyogó küzdelemben gyönyörködhessenek. A Fuji pályán és Sanghajban remekül teljesítettünk, és készen állunk rá, hogy Bahreinben is erős tempót diktáljunk.” - fogalmaz Hisatake Murata, a Toyota csapat elnöke.

TOYOTA GAZOO Racing eredményei a bahreini 6 órás futamon

2012#7: Időmérő: 3.; Verseny: DNF. 

2013#7: Időmérő: 1.; Verseny: DNF. #8: Időmérő: 2.; Verseny: 1.

2014#7: Időmérő: 4.; Verseny: 1st. #8: Időmérő: 2.; Verseny: 11.

2015#1: Időmérő: 5.; Verseny: 4th. #2: Időmérő: 6.; Verseny: 3.

2016#5: Időmérő: 6.; Verseny: 4th. #6: Időmérő: 5.; Verseny: 5.

A TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságon

A TOYOTA először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a TOYOTA autói összesen 19 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és ötször végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a márka a TOYOTA visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hibrid hajtásláncokat a TOYOTA Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a TOYOTA Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a TOYOTA számos motorsport- és hibrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a TOYOTA 14 pole pozíciót és 15 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 40 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a TOYOTA az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: