A Circuit of the Americas a WEC versenynaptár egyetlen olyan helyszíne, ahol a mezőny az óramutató járásával ellentétes irányban köröz. A pálya gyors kanyarjai jól fekszenek a Ford GT-nek, úgyhogy a csapat arra készül, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjti be itt.
A bajnoki küzdelmet vezető Priaulx-Tincknell páros újra a 67-es rajtszámú autóval versenyez, és mindent megtesznek majd, hogy megvédjék első helyezésüket. Tavaly negyedikként értek célba a COTA-n.
“A COTA olyan pálya, amit nagyon szeretek,” mondta el Priaulx. “Tavaly majdnem dobogósok lettünk itt, idén pedig már sokkal több tapasztalattal versenyzünk, ami sok szempontból – például a gumiválasztás tekintetében is – előnyt jelent. Mindig jó előérzettel vágok neki azoknak pályáknak, amik előnyösek a számukra: a COTA mellett a Fuji és Sanghaj is ilyen. Bízzunk benne, hogy idén jól sikerül a rajtunk a COTA-n!”
Ezen a helyszínen a hőség teszi leginkább próbára a pilótákat. A tavalyi futamot délután indították, amikor a forróság szinte elviselhetetlen volt. Sajnos Stefan Mücke (GER) autójában már az első órában meghibásodott a klímarendszer, ezért vissza kellett térnie a boxba egy gyors javításra. Mücke csapattársa, Olivier Pla (FRA) pedig másféle problémákkal szembesült, amikor kétszer is prototípus-versenyautókkal ütközött a futamon.
“Bizakodva vágok neki a COTA-nak,” nyilatkozta Mücke. „Nagyon szeretem ezt a pályát, és szerintem az autónk idén jól passzol majd az itteni viszonyokhoz. A COTA-n az a legfontosabb, hogy a forrósághoz legmegfelelőbb gumiabroncsokat válasszuk; majd meglátjuk, idén mekkora lesz a hőség. Ez egy hosszú pálya sok gyors kanyarral, amikben a Ford GT nagyon erős. Azt hiszem, jók leszünk itt!”
A COTA 6 órás futamot szeptember 16-án szombaton, helyi idő szerint délben (közép-európai idő szerint 19:00 órakor) indítják.