DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
WEC

Le Mans: A Toyotának még jobban fáj az idei csalódás

Az idei Le Mans-i 24 órás is bővelkedett drámákban. A Toyota istálló egyértelműen a leggyorsabb volt, dominálták a versenyt, ám az éjszakai menet során egy óra alatt lenullázta esélyeit a japán gyártó, ami jobban fáj nekik, mint a tavalyi fiaskó.

2016-ban szinte végig vezették a versenyt, ám az utolsó öt percben elromlott a hibrid Toyota és a Porsche ölébe hullott a győzelem. Idén láthatóan nyers tempóban a leggyorsabbak voltak a japánok, ám a megbízhatósági gondok már a verseny első felében kiütköztek. Hajnali két óra előtt mindhárom autó elesett, a nyolcas ugyan célba ért végül, a több, mint két órás szerelését követően az első nyolcba sem fért be. Hozzá kell tenni, hogy a Porschénál is komoly gond adódott mindkét versenyautóval, de végül a 2-es számú német versenygép behozta 70 perces lemaradását és győzni tudott.

Kamui Kobayashi a Formula-1-ben is versenyzett a Toyota és a Caterham színeiben. Ő volt a leggyorsabb a szabadedzéseken és az időmérőn is. Éppen a japán versenyző ült az autóban, amikor az megadta magát. A TS050 Hybrid egyik pillanatról a másikra lelassult, utólag kiderült, kuplungprobléma okozta a bajt. Kobayashi szerint ha valahogy vissza tudott volna vergődni a bokszba, akkor a javítás után is övék lehetett volna még a győzelem.

A Toyota nyers tempóban a leggyorsabb volt, de a 24 órát nem bírta most sem


„Nagyon nehéz megemészteni még, mert egész héten annyira csodálatos tempónk volt. Hihetetlenül versenyképesek voltunk, de jött a kuplungprobléma és nem sikerült visszahozni az autót. Ha valahogy visszajutottam volna, kicseréltük volna a kuplungot és úgy is nyerhettünk volna. Láttuk, hogy a kettes Porschét két óráig szerelték, úgyhogy még előttük végezhettünk volna. Nagy kár, hogy nem értem ki a bokszig és így a versenybe sem térhettünk vissza” – nyilatkozta a csalódott Kobayashi.

„Semmi előjele nem volt, hogy baj lesz és korábban egyáltalán nem is tapasztaltunk hasonlót. Nem sokat tudtam tenni, amit csak lehetett, megpróbáltam, de sajnos egy idő után nem mozdult már az autó. Szenzációs volt vezetni az autót, készen álltunk a győzelemre, de sajnos nem sikerült véghezvinni. Meg kellett volna nyernünk, így még jobban fáj most. Tavaly sem volt könnyű, de az idei év csodás volt, jó érzéssel vezethettem. A magabiztosságom így sem veszett oda, jövőre visszatérünk és újra meglesz a lehetőségünk győzni. A Toyota számára sem könnyű, de nagyon erősen jövünk majd vissza ide és meg kell nyernünk a versenyt” – tekintett előre magabiztosan a japán pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: