Két és fél óra alatt rémálomba fordult egy remekül alakuló verseny a Toyota számára. Az esti órákban előbb a 2. helyért csatázó #8-as autót kellett betolni a bokszba, s összesen bő két órán át javítani, de az igazi dráma még hátra volt. A verseny első safety car-szakaszának végén Kamui Kobayashi autója megadta magát, végül a bokszba sem ért be, és a pálya szélén fejezte be a Le Mans-t, két nappal azt követően, hogy elképesztő pályacsúcsot futott az időmérő edzésen.
Ezt követően a #9-es autó Lapierre-rel a volánnál még bő egykörös hátrányban lőtávolban volt ugyan, de percekkel később defektet kapott, s további komplikációk is adódtak, így ő sem ért vissza a bokszba: 25 perccel a #7-es után ők is feladták a versenyt. Így a 11. óra végén az #1-es autó óriási előnyben van, mögöttük az LMP2 élmenői jönnek, akik legjobbja számára garantált az összetett dobogó – hiszen a #2-es Porsche, ha nem lesz többi hibája, még beérheti őket – a #8-as Toyota viszont nem, túl nagy a hátránya. Ebben a pillanatban azonban a 2-3. helyen a két Rebellion áll, olyan magasságokban, ahová LMP1-esként sosem jutottak.
The @Toyota_Hybrid #7 has officially retired from #LeMans24 pic.twitter.com/rIcSeedWmu
— FIA WEC (@FIAWEC) June 17, 2017
A GTE Próban fantasztikusan szoros a verseny, mind a 10 olyan autó, mely nem szenvedett nagyobb balesetet, körön belül van, így jelenleg meg sem lehetne jósolni, ki keveredhet ki győztesként a versengésből. Az amatőrök közül viszont kiemelkedett egy nagy esélyes, a #84-es JMW Ferrari, körülbelül egy kör az előnyük a Spirit of Race #55-ösével szemben.
Összesen hét kiesőnk van: a verseny legelején elszállt a ByKolles, az egymással ütköző #36-os G-Drive és #88-as Proton Porsche, majd jött a falba tett #82-es Risi Ferrari, az elmúlt órában pedig a #7-es és a #9-es Toyota, valamint a Toyota-drámák közepette rommá tört #25-ös Manor.