DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
WEC

Le Mans: A Toyotáé az előzetes pole

Bár a szabadedzésen még villantott a Porsche, a szerdai időmérő a várható Toyota-fölényt mutatta. Kobayashi és Nakajima voltak a nap legjobbjai.

A Le Mans-i 24 óráson nem szeretik pazarolni az időt: a hivatalos program szerdán kezdődött el, négyórás délutáni szabadedzéssel, majd ezt követően éjszakai kvalifikációra került sor. A tréningen a verseny tavalyi győztese, az #1-es számú Porsche bizonyult leggyorsabbnak Neel Janival a volán mögött. A svájci 3:20,362-es köridőt rakott össze, őt 0,6 másodperc lemaradással a #7-es Toyota követte Kamui Kobayashival.

A kétórás időmérőn hamar megdőlt Jani edzésrekordja, és visszaállt a két héttel ezelőtti hivatalos tesztnapon látott erősorrend: az első két helyet bebiztosította a Toyota, a #7-es egységgel 3:18,793-at teljesített Kobayashi, aki mögött a második pozícióban 0,6 másodperc lemaradással a #8-as versenygép következett – gyorsköréről Kobayashi honfitársa, Kazuki Nakajima gondoskodott.



Az erősebb Porsche, ezúttal a #2-es egység csak a Toyota harmadik autóját tudta megelőzni, a német márka lemaradása az előzetes pole-pozíciótól közel egy másodperc. Janiék ezúttal csak az ötödik helyen végeztek.

Két ex-F1-es váltogatta a legjobb köröket az Oreca konstrukciója által uralt LMP2-es kategóriában: a manoros Jean-Eric Vergne és Vitalij Petrov. Végül csak a harmadik-negyedik hely jutott nekik, miután a #28-as TDS Racing és a #31-es Rebellion a Bruno Senna–Nicolas Prost párossal átugorta őket. Érdemes megemlíteni még a Team Nederland #27-es egységét, melynek tagja Rubens Barrichello és a 61 éves Jan Lammers. Ők 13. helyen végeztek, legjobbként a nem Orecát használók közül. A prototípus másodosztály kvalifikációja többek számára nem kívánt módon ért véget, a #27-es SMP Dallara például kigyulladt a pályán.

Az első menetet az Aston Martin vitte a GTE Pro kategóriában, Marco Sorensen 3:52,117-es kört futott a #95-ös autóban, előnye egyetlen tized volt a #71-es AF Corse Ferrarihoz képest. A harmadik a testvérautó lett, ahol a lábsérülés miatt visszalépő Lucas di Grassi helyét Michele Rugolo vette át. A profi géposztályban egyelőre a két márka mögött Ford, Porsche és végül Chevrolet a további sorrend. Matthias Lauda szintén Aston Martinnal volt a GTE Am leggyorsabbja. A program ma 19 órától újabb kétórás kvalifikációval folytatódik.

 

Az első időmérő eredménye (teljes lista a képre kattintva):

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: