A duplán kategóriát váltó Jose Maria Lopeznek jóval nehezebb dolga van idén, mint az elmúlt három évben a WTCC-ben: bemutatkozó versenyén a WEC-ben balesetet szenvedett a Toyotával, melynek következtében két csigolyája megrepedt. Az argentin kihagyta a széria következő, spái fordulóját, és másik bajnokságában, a Formula-E-ben való monacói szereplése is veszélybe került – igaz, végül rajthoz állt a hétvégi versenyen.
A WEC pontszámítása alapján idén Lopez már akkor sem lehet világbajnok, ha a Toyota 7-es autóján osztozó két társa, Mike Conway és Kamui Kobayashi megnyeri a címet: a duó spái második helyéért járó egységeket ugyanis Lopez nem kapja meg. Ráadásul a gyártó közölte, hogy a Le Mans-i 24 óráson a háromszoros túraautó-világbajnok nem rendes egységében, hanem a harmadik autóban fog ülni.
A Toyota kifejezetten a 24 órásra, valamint felkészülésként az ezt megelőző spái versenyre nevezte 9-es rajtszámú LMP1-esét, melyet két korábbi állandó versenyzőjük, Stephane Sarrazin és Nicolas Lapierre, valamint a Super Formula-bajnok Yuji Kunimoto kapott meg. Le Mans-ban azonban Sarrazin átkerül Conway és Kobayashi mellé – akiknek tavaly egész szezonban társa volt–, a helyére pedig Lopez ül át.
„Jose Maria abban a balszerencsés helyzetben van, hogy nagyon kevés versenykört teljesített idén a WEC-ben, ezért mindnyájan helyesnek éreztük a versenyzői felállás rendezését” – mondta Toshio Sato csapatelnök. Hozzátette, Lopez, akárcsak Kunimoto, még tanulni fog Le Mans-ban. Más szavakkal úgy is mondhatnánk, a Toyota nem bízik eléggé Lopezben, hogy abba az egységbe ültesse, amelytől a jó eredményt várják, a harmadik autóra pedig mostantól tényleg harmadlagosként tekintenek az egynaposon.
A Toyota 8-as autója – a két eddigi 2017-es viadal nyertese – változatlanul Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima hármasával szerepel Le Mans-ban.