Az elmúlt 25 év alatt Ross Brawn világbajnokot faragott a Benettonból, a Ferrariból, sikerre vitte saját néven futó alakulatát, de a Mercedes jelenlegi sikerszériájának is ő rakta le az alapjait. Mielőtt azonban F1-es berkekben is széles körű ismertségre és tiszteletre tett volna szert, 1991-re autót tervezett a Jaguarnak: az eredmény a Tom Walkinshaw Racing által megépített XJR-14-es modell lett, amely bár Le Mans-ban nem tudott nyerni, de a Jaguar egyéniben és csapatként is győzött a Sportautó-világbajnokságon.
„Nagyon szerettem ezt az időszakot, mert teljesen eltért a Forma-1-től” - nyilatkozta Brawn a Sky Sports-nak. „Sokkal nyugodtabb volt a légkör, de így is komoly küzdelem zajlott. Évi kilenc versennyel egészen más életstílusunk volt” - tette hozzá a brit, akinek autójával három győzelmet szerzett a Jaguar a ’91-es szezonban. A szakembert 1989-ben igazolták le a nagymacskások, akkor viszont más specifikáció autókat használtak a világbajnokságon. „Az első versenyemen még V12-es motorok hajtották az autókat. Egy szombati edzés után azt ajánlottam, hogy cseréljék ki az erőforrást, de őket nem érdekelte.”
Brawn szerint a Jaguar csapatfőnöke, Tom Walkinshaw azt képzelte el, hogy egy F1-es autót fog megépíteni a világbajnokságra. „Pontosan ezt tettük” - mondta a szakember. Az XJR-14-es valóban egy kétüléses Forma-1-es gépre hajazott, csak karosszériával borítva. Az első szárny egy része mozgatható volt, az autó hátsó légterelője is nagyban eltért a megszokott dizájntól, az összhatás pedig valósággal forradalmasította a sportautó-tervezést.
„Az első néhány verseny során körönként három másodperccel voltunk gyorsabbak, mint bárki más” - folytatta Brawn. „Kicsit frusztrált voltam a Forma-1-ben, hiszen olyan csapatokkal dolgoztam együtt, melyek nem rendelkeztek nagy forrásokkal. A pilótáink, Derek Warwick és Eddie Cheever viszont dicsérték Tom Walkinshaw-t, és sportautó-programját, ezért kerestem meg Tomot” - tette hozzá a manapság F1-es visszatérésen gondolkozó szakember.