Nagyszerű volt látni, hogy ezúttal nem egy gyártó sajátította ki az első helyeket, hiszen a hat óra során az egyetlen állva maradt Audinak, a Mark Webber-Brendon Hartley-Timo Bernhard féle Porschénak (mely egyébként az utóbbi három futamon nem talált legyőzőre), és a Kamui Kobayashi-Stephane Sarrazin-Mike Conway vezette Toyotának is volt esélye az első helyre. A japán alakulat 2014-es, diadalmas szezonja óta nem tudott futamot nyerni - mindannyian emlékszünk a Le Mans-i drámára, amikor az 5-ös számú autójuk egy körrel a vége előtt adta fel a küzdelmet.
A Toyota csillaga hol máshol csilloghatott volna fényesebben, mint hazai pályán, saját pályájukon, a Fuji hegy lábánál. Kobayashiék idén két második, és két harmadik helyet gyűjtöttek be, Fujiban az utolsó etap előtt pedig döntöttek a stratégák: nem cserélnek abroncsot a hatos autónál, így az utolsó órában átvették a vezetést az Auditól. A japánoknak fél órával a leintés előtt még több mint nyolc másodperces előnye volt, mely az utolsó körre kettő alá csökkent, de végül sikerült megtartaniuk az első helyet, így a 2014-es, Bahreini 6 órás után emelhették ismét magasba a serleget a gárda pilótái.
A verseny komolyabb incidens nélkül zajlott, az LMP2-es kategóriában a G-Drive Racing Oreca-Nissanja diadalmaskodott (Will Stevens-Alex Brundle-Roman Rusinov), az LMGTE Próban a Ford (And Priaulx-Harry Ticknell), míg az LMGTE Am-ban az Aston Martin (Paul Dalla Lana-Pedro Lamy-Matthias Lauda) szerezte meg a győzelmet.
Az LMP1 bajnoki címe a 2-es Porsche ötödik helye miatt még nem dőlt el, de még így is 29,5 pont az előnyük a 8-as Audival szemben. A bajnokság következő versenyét november 6-án rendezik Sanghajban.
A verseny végeredménye:
# | Osztály | Versenyzők | Csapat | Idő |
1 | LMP1 | S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi | Toyota Gazoo Racing | 6:00:37.284 |
2 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | 1.439 |
3 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | 17.339 |
4 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Gazoo Racing | 53.779 |
5 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | 1 kör |
6 | LMP1 | M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori | Rebellion Racing | 15 kör |
7 | LMP2 | R.Rusinov, A.Brundle, W.Stevens | G-Drive Racing | 21 kör |
8 | LMP2 | R.Gonzalez, B.Senna, F.Albuquerque | RGR Sport by Morand | 21 kör |
9 | LMP2 | G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi | Signatech Alpine | 21 kör |
10 | LMP2 | A.Giovinazzi, G.van der Garde, S.Gelael | Extreme Speed Motorsports | 21 kör |
11 | LMP2 | R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming | Extreme Speed Motorsports | 22 kör |
12 | LMP2 | J.Kane, L.Williamson | Strakka Racing | 22 kör |
13 | LMP2 | M.Rao, R.Bradley, R.Merhi | Manor | 22 kör |
14 | LMP2 | N.Minassian, M.Mediani, M.Aleshin | SMP Racing | 22 kör |
15 | LMP2 | D.Cheng, H-Pin Tung, P-L.Chatin | Baxi DC Racing Alpine | 23 kör |
16 | LMP2 | V.Petrov, V.Shaytar, K.Ladygin | SMP Racing | 24 kör |
17 | GTE Pro | A.Priaulx, H.Tincknell | Ford Chip Ganassi Team UK | 32 kör |
18 | GTE Pro | S.Mucke, O.Pla | Ford Chip Ganassi Team UK | 32 kör |
19 | GTE Pro | G.Bruni, J.Calado | AF Corse | 32 kör |
20 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird | AF Corse | 32 kör |
21 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen | Aston Martin Racing | 33 kör |
22 | GTE Pro | R.Stanaway, D.Turner | Aston Martin Racing | 33 kör |
23 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Dempsey Racing - Proton | 34 kör |
24 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | 36 kör |
25 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | 37 kör |
26 | GTE Am | C.Ried, W.Henzler, J.Camathias | KCMG | 38 kör |
27 | GTE Am | M.Wainwright, A.Carroll, B.Barker | Gulf Racing UK | 39 kör |
28 | GTE Am | K.Al Qubaisi, D.H.Hansson, P.Long | Abu Dhabi-Proton Racing | 44 kör |
29 | LMP2 | T.Graves, A.Lynn, S.Nakano | Manor | 54 kör |
30 | GTE Am | Y.Yamagishi, P.Ragues, R.Taylor | Larbre Competition | 97 kör |
- | LMP1 | S.Trummer, O.Webb, P.Kaffer | ByKOLLES Racing Team | - |
- | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | - |