DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 30. hétfő
WEC

Montoya: A WEC előrébb jár, mint az F1

Juan Pablo Montoya nem is érti, honnan szedik az emberek, hogy ő a Le Mans-i debütálásra készül, az LMP1-es tesztje után mindenesetre érdekes összehasonlításokat tett Daytonával és az F1-gyel.

A 40 éves kolumbiai a Hosszútávú Világbajnokság szezonzáróját követően, a bahreini teszten próbálhatta ki először a Porsche világbajnokká avanzsált LMP1-es autóját. Egyesek már azt találgatják, hogy Montoya hamarosan ezt a sorozatot is megpróbálja meghódítani, méghozzá 2017-ben váltana, amikor valószínűleg a szintén versenyzői karriert hajszoló fiával együtt Európába tenné át a székhelyét. Ő maga azonban nem tudja, honnan jönnek ezek az elméletek.

„Biztosan király lenne ott versenyezni és harcolni a győzelemért” - mondta a WEC-ről. „Szóval ha kapnék rá lehetőséget, akkor miért is ne? De őszintén szólva még csak nem is beszéltünk erről a Porschéval. Nagyon jól érzem magam az IndyCarban is a csapattal és mindennel. Úgy tűnik, sokan azt feltételezték, hogy mivel teszteltem, Le Mans-ban is rajthoz fogok állni, de ez még csak szóba sem került. Persze biztosan menő élmény lenne, de ha egyszer belevágok, akkor egy ilyen autóban akarom, egyáltalán nem érdekelnek a lehetőségek a GT-k világában.”

Dppi_02215004_022



Montoya hozzátette, nem is csak rajta múlik, hogy kapna-e ülést a sorozatban, és ügyét az sem segíti, hogy a Porsche a jelek szerint visszább vesz a Le Mans-i szerepvállalásból, ahol jövőre már csak két autót indít.

„Ha akarnak engem, akkor talán” - mondta az esélyeiről. „De egy dolog, hogy mit szeretne az ember, és egy másik, hogy mit tehet meg. Kérdezzünk csak meg bárkit a GP2-ben, hogy mi a céljuk. 70% az F1-et fogja mondani, 30% pedig ezt.”

Az IndyCar idei bajnoki címéről csak hajszállal lemaradó Montoya számára egyáltalán nem ismeretlen a hosszútávú versenyzés, hiszen 2007-ben, 2008-ban és 2013-ban is megnyerte a Le Mans amerikai „testvérét”, a daytonai 24 órás versenyt.

„Daytona könnyű volt” - hasonlította össze a Le Mans-i kihívással. „Ez az itteni autó nagyon sokban különbözik attól a prototípustól, amit Daytonában vezettem. Nem rossz kicsengéssel, de mindig azt mondom az embereknek, hogy az olyan volt, mint egy gokart. Rendelkezett egy kis nyomatékkal, de kiszámítható volt - noha az előzés nem ment könnyen, hiszen a GT autók egyre erősebbé váltak.”

Végül, tovább fényezve a Hosszútávú Világbajnokság P1-es autóit, Montoya rámutatott, hogy a sorozathoz képest még az autósportok csúcsának tartott F1-nek is lenne hova fejlődnie.

„Ha belegondolunk, ma ezek az autók rendelkeznek a leginkább előrehaladott technológiával. Szerintem a Formula-1 fejlettségét is túlszárnyalta. Az emberek mostanság sokat beszélnek a Formula-1-ről és a zárt pilótafülkékről. Ha zárt pilótafülkével ellátott F1-es autót akarsz, itt megkapod. Komolyan, egészen elképesztő” - áradozott a kolumbiai.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: