A Nissan komoly elvárásokkal és ígéretekkel vágott neki a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) idei szezonjának, a fejlesztés csúszásai miatt azonban az első két hatórás versenyt ki kellett hagyniuk. Várni lehetett, hogy a Le Mans-i 24 órás bemutatkozó helyszínként próbára fogja tenni a GT-R LM NISMO-t és pilótáit: hiába támadtak rögtön három autóval, csupán egyikük ért célba, ráadásul ez is olyan kevés kört teljesített, hogy nem értékelték helyezettként. Az időmérőn 20 másodpercet kapó alakulat elismerte, hibrid rendszerét nem használta az egynaposon.
Bár Le Mans után 10 hét szünet következett, amely további lehetőség lehetett volna a Nissan számára, hogy összekapja magát, a gyártó sajtóközleményben tudatta: nem fog részt venni a szezon következő állomásán, a Nürburgringen augusztusban. A visszatérés tervezett időpontját sem nevezték meg: a közlemény szerint ez „a tesztprogram haladásától függ”.
„Versenyzők vagyunk, ezért versenyezni akarunk, de ugyanakkor versenyképesek is akarunk lenni” – fogalmazott Shoichi Miyatani, a Nissan motorsportrészlege, a NISMO elnöke. „Ezért döntöttünk úgy, hogy folytatjuk tesztprogramunk, a GT-R LM NISMO-t pedig felkészítjük az erőteljes konkurenciára, amely a WEC-ben van jelen. Ha valami újat akarsz megvalósítani, nem adod fel az első akadálynál. Elszántak vagyunk, hogy teljesítsük ezt a kihívást” – hangsúlyozta, hogy a Nissan nem futamodik meg, és bízik az LMP1-es projekt sikerében.