Neel Jani és a 18-as Porsche szerezte meg átmenetileg a pole-pozíciót az idei Le Mans-i 24 órásra, a svájci versenyző 3:16,887-es kört futott, ami a leggyorsabb köridő az 1989-es kvalifikáció óta – ez volt az utolsó év, amikor még nem voltak sikánok a Mulsanne-egyenesben, s a csúcssebesség a 400 kilométer per órát is túllépte. Jani az ekkori rekordtól még messze van, bő 1,8 másodpercre, azóta viszont nem értek el ilyen jó időt egészen mostanáig.
A 18-ast a két testvérautó, a 17-es és a 19-es követte, az egykörös tempó tekintetében tehát egyelőre verhetetlennek tűnik a Porsche. Utánuk következett a három Audi, ám a legjobb, 8-as egység már három, a háromszoros győztes Lottererék pedig öt másodperc hátrányban. A Toyoták lemaradása jelentős, hét másodperc körüli, s ami még meglepőbb, hogy csak három másodperccel verték a jobbik Rebellion autót.
Azaz, mint azt sejteni lehetett, a három gyári csapat után nem a negyedik, a Nissan következett, hanem a svájci privát alakulat, mögöttük pedig a KCMG LMP2-es Oreca-Nissanja, s csak utána a legjobb GT-R LM Nismo Jann Mardenborough-val. A 23-as autó tehát 12. lett, jelentős előnnyel a 20. helyen záró 22-es és a 30. pozícióban végző 21-es előtt.
Az LMP2-ben tehát a KCMG autója (#47) volt a leggyorsabb közel egy másodperces előnnyel a Greaves Motorsport 41-es Gibson Nissanja, melyet Gaetan Paletou az edzés közepén összetört a Mulsanne-kanyarban. A harmadik hely a tavalyi kategóriagyőztesé, a Jota Sport 38-as Gibson-Nissanjáé lett, majd őket a legjobb OAK-autó követte: Sam Bird a G-Drive Racing 26-os Ligier-Nissanját repítette a negyedik pozícióba.
A GTE-kategóriákat az Aston Martin dominálta, az első öt helyen négy autójuk található, egyedül Fisichelláék tudtak beékelődni közéjük. A legjobb Pro és a legjobb Am kategóriás autó volt a két leggyorsabb GT-egység, összességében a 34. és a 35. hely lett a 99-es és a 98-as trióé. A legjobb Corvette a 6., míg a legjobb Porsche a 9. helyen végzett a GT-k közt.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. | LMP1 | N.Jani, R.Dumas, M.Lieb | Porsche | 3:16.887 |
2. | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche | 3:17.767 |
3. | LMP1 | N.Hulkenberg, E.Bamber, N.Tandy | Porsche | 3:19.297 |
4. | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi | 3:19.866 |
5. | LMP1 | F.Albuquerque, M.Bonanomi, R.Rast | Audi | 3:21.081 |
6. | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi | 3:21.839 |
7. | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway | Toyota | 3:23.543 |
8. | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota | 3:23.767 |
9. | LMP1 | N.Prost, M.Beche, N.Heidfeld | Rebellion/AER | 3:26.874 |
10. | LMP1 | A.Imperatori, D.Kraihamer, D.Abt | Rebellion/AER | 3:31.933 |
11. | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, N.Lapierre | ORECA/Nissan | 3:38.032 |
12. | LMP1 | O.Pla, J.Mardenborough, M.Chilton | Nissan | 3:38.468 |
13. | LMP2 | G.Hirsch, G.Paletou, J.Lancaster | Gibson/Nissan | 3:38.958 |
14. | LMP2 | S.Dolan, M.Evans, O.Turvey | Gibson/Nissan | 3:39.004 |
15. | LMP2 | R.Rusinov, J.Canal, S.Bird | Ligier/Nissan | 3:39.867 |
16. | LMP2 | P.Thiriet, T.Gommendy, L.Badey | ORECA/Nissan | 3:39.923 |
17. | LMP2 | C.Cumming, L.Vanthoor, K.Estre | Ligier/HPD | 3:40.058 |
18. | LMP1 | S.Trummer, P.Kaffer, T.Monteiro | CLM/AER | 3:40.368 |
19. | LMP2 | N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire | Alpine/Nissan | 3:40.438 |
20. | LMP2 | G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez | Ligier/Nissan | 3:40.967 |
21. | LMP1 | H.Tincknell, M.Krumm, A.Buncombe | Nissan | 3:41.400 |
22. | LMP2 | P.Ragues, O.Webb, Z.Amberg | Morgan/SARD | 3:42.015 |
23. | LMP2 | L.Roussel, D.Cheng, H-Pin Tung | Morgan/Nissan | 3:42.023 |
24. | LMP2 | M.Mediani, D.Markozov, N.Minassian | BR Engineering/Nissan | 3:42.077 |
25. | LMP2 | N.Leventis, D.Watts, J.Kane | Dome/Nissan | 3:42.237 |
26. | LMP2 | M.Aleshin, K.Ladygin, A.Ladygin | BR Engineering/Nissan | 3:42.417 |
27. | LMP2 | K.Chandhok, M.Patterson, N.Berthon | ORECA/Nissan | 3:44.513 |
28. | LMP2 | S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson | Ligier/HPD | 3:44.675 |
29. | LMP2 | T.Krohn, N.Jonsson, J.Barbosa | Ligier/Judd | 3:44.899 |
30. | LMP2 | P.Perret, I.Bellarosa, J.Ibanez | ORECA/Nissan | 3:45.350 |
31. | LMP1 | T.Matsuda, M.Shulzhitskiy, L.Ordonez | Nissan | 3:45.807 |
32. | LMP2 | E.Brown, J.van Overbeek, J.Fogarty | Ligier/HPD | 3:46.165 |
33. | LMP2 | J.Nicolet, J-M.Merlin, E.Maris | Ligier/HPD | 3:52.843 |
34. | GTE Pro | F.Rees, A.MacDowall, R.Stanaway | Aston Martin | 3:54.928 |
35. | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin | 3:55.102 |
36. | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander, G.Fisichella | Ferrari | 3:55.306 |
37. | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke, R.Bell | Aston Martin | 3:55.466 |
38. | GTE Pro | M.Sorensen, C.Nygaard, N.Thiim | Aston Martin | 3:55.783 |
39. | GTE Pro | J.Magnussen, A.Garcia, R.Briscoe | Chevrolet | 3:55.963 |
40. | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | Ferrari | 3:56.723 |
41. | GTE Pro | O.Gavin, T.Milner, J.Taylor | Chevrolet | 3:57.081 |
42. | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen, J.Bergmeister | Porsche | 3:57.192 |
43. | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado, O.Beretta | Ferrari | 3:57.216 |
44. | GTE Am | V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov | Ferrari | 3:57.271 |
45. | GTE Pro | P.Pilet, F.Makowiecki, W.Henzler | Porsche | 3:57.667 |
46. | GTE Am | C.Ried, K.Al Qubaisi, K.Bachler | Porsche | 3:58.259 |
47. | GTE Am | P.Mann, R.Giammaria, M.Cressoni | Ferrari | 3:58.478 |
48. | GTE Am | P.Dempsey, P.Long, M.Seefried | Porsche | 3:58.822 |
49. | GTE Am | B.Sweedler, T.Bell, J.Segal | Ferrari | 3:58.946 |
50. | GTE Am | J.Bleekemolen, B.Keating, M.Miller | SRT/Dodge | 3:59.054 |
51. | GTE Am | D.Cameron, M.Griffin, A.Mortimer | Ferrari | 3:59.091 |
52. | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen | Chevrolet | 3:59.522 |
53. | GTE Am | A.Al Faisal, K.Giermaziak, M.Avenatti | Ferrari | 4:00.551 |
54. | GTE Am | R.Goethe, S.Hall, F.Castellacci | Aston Martin | 4:01.160 |
55. | GTE Am | H.C.Chen, G.Vannelet, M.Parisy | Porsche | 4:03.117 |
56. | GTE Am | J.San Chen, A.Kapadia, X.Maassen | Porsche | 4:04.827 |